به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی افزود: آمارهای پایش ملی کسب و کار ایران با تمرکز بر این استان نشان دهنده آن است که رتبه استان با ۲۳ صدم بهبود در شاخص کسب و کار از رتبه هفت در بهار به رتبه سوم در تابستان امسال افزایش یافته‌است.
وی اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های برای بهبود هرچه بیشتر شاخص اقتصادی و رونق اقتصادی در استان مرکزی باید در خدمت تولید باشند.

استاندار مرکزی با تبریک هفته بسیج خاطرنشان کرد: حمایت از کالای ایرانی و کمک به رونق تولید از جمله مهمترین تفکرات بسیج بوده و همه مردم و مسئولان استانی باید در نقاط مختلف استان این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

آقازاده گفت: اکنون مردم از بسیاری فعالیت‌هایی که توسط دولت و مجموعه دستگاه‌های اجرایی در حوزه های مختلف علمی، تولیدی و اقتصادی انجام می شود بی اطلاع بوده و دستگاه های اجرایی، مسئولان و رسانه ها برای افزایش امید و اعتماد در جامعه باید برای افزایش هرچه بیشتر آگاهی جامعه از این فعالیت‌ها و اقدامات تلاش کنند.

وی ادامه داد: دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی می تواند این اطلاعات و اقدامات را جمع‌آوری و به اطلاع مردم و جامعه‌برساند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: تا کنون فعالیت‌های مناسبی در حوزه‌های مختلف تولید فراورده‌های کشاورزی و فرآوری محصولات از نظر کمی و کیفی انجام شده‌است که برای آگاهی جامعه از این اقدامات باید در اختیار رسانه ها قرار گیرد.

آقازاده خاطرنشان کرد: افزایش قیمت بنزین تاثیراتی را در آینده در برخی کالاها داشته و مسئولان باید با نظارت هرچه بیشتر از افزایش افسار گسیخته قیمت‌ها و سوء استفاده برخی افراد در این حوزه جلوگیری کرده و زمینه آرامش در بازار را فراهم کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های ناظر بر بازار و قیمت‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند که مردم، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات احساس کنند مسئولان نظارت کافی بر بازار را داشته و از بروز مشکل در جامعه جلوگیری می‌کنند.

استاندار مرکزی گفت: با توجه به نزدیکی شب عید و وجود تورم هرساله در سه ماه پایانی سال، باید با برگزاری منظم نشست‌های تنظیم بازار از بروز ناامنی در بازار جلوگیری شود.

آقازاده با تاکید بر افزایش کیفیت نان در استان مرکزی افزود: این محصول بزرگترین کالای مصرفی مردم بوده و با افزایش کیفیت می‌تواند ضمن جلوگیری از اسراف، زمینه کاهش مصرف آن را در جامعه کاهش داد.

وی از فعال شدن اینترنت ADSL در استان مرکزی خبرداد و گفت: با توجه به اینکه این استان از جمله امن ترین استان های کشور بوده‌است از شورای امنیت کشور درخواست می شود زمینه فعالیت اینترنت در استان فراهم شود تا تولیدکنندگان بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را از خارج از کشور خریداری کنند.