بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب ماکو نیازمند 300 میلیارد ریال اعتبار


بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب ماکو نیازمند 300 میلیارد ریال اعتبار

ارومیه - ایرنا - مدیر امور آب و فاضلاب ماکو با اشاره پیشرفت تصفیه‌خانه این شهرستان گفت: بهره‌برداری از این طرح بیش از 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

یعقوب حسین‌نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرفیت این تصفیه خانه در پایان فاز یک و ۲ به ۶ هزار و ۶۸۲ مترمکعب در شبانه روز می رسد که می تواند جمعیتی معادل ۴۴ هزار و ۵۴۹ نفر را پوشش دهد.

وی با بیان اینکه کل سامانه فاضلاب ماکو، شبکه، خط انتقال و تصفیه خانه این شهر ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: برای این سامانه تاکنون ۱۶۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: حدود ۹۰ کیلومتر از شبکه جمع آوری اصلی و فرعی طرح هنوز اجرایی نشده است که در صورت تامین و تخصیص اعتبار لازم باید ۶۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شود.

مدیر امور آب و فاضلاب ماکو با اشاره به اینکه خط انتقال این سامانه با تغییر محل احداث پروژه، حدود ۹ کیلومتر افزایش یافته است، گفت: با وجود تقبل هزینه اجرایی این قسمت توسط سازمان منطقه آزاد ماکو و شورای اسلامی شهر، هنوز مبلغی در این خصوص پرداخت نشده است.

حسین نژاد افزود: برای اتمام کل سامانه فاضلاب ماکو، یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم از بخش های مختلف هزینه شود.

ماکو از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است و با توجه به جمعیت قابل توجه این شهر، احداث تصفیه خانه فاضلاب ضروری به نظر می رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید