همه ما تحت تکفل امام زمان(عج) هستیم/ در همه ابتلائات به در خانه حضرت بروید


همه ما تحت تکفل امام زمان(عج) هستیم/ در همه ابتلائات به در خانه حضرت بروید

یک استاد حوزه علمیه تاکید کرد: همه ما عیال و تحت تکفل امام زمان(عج) هستیم هر چه می‌خواهید از ایشان درخواست کنید. امام زمان(عج) کسی را مایوس برنمی‌گردانند. در همه ابتلائات به در خانه امام زمان(عج) بروید.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید حسین مومنی» جمعه، ۱۷ آبان در مراسم دعای ندبه مهدیه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: امروز دشمن بسیار تلاش دارد که بنیان خانواده را در کشور ما از بین ببرد.

این استادحوزه علمیه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره خانواده، تصریح کرد: نسبت به خانواده باید اهتمام ورزید زیرا دشمن به صورت خاص و ویژه برای نابودی خانواده در فضاهای علمی و غیرعلمی و حقیقی و مجازی برنامه‌ریزی دقیق کرده است، به همین جهت باید نسبت به این مطلب از سه جهت توجه خاص داشت.

حجت‌الاسلام مومنی با اشاره به این سه جهت افزود: باید جوانان نسبت به تشکیل خانواده رغبت نشان ‌دهند شاید علل مختلف نظیر مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد اما خداوند آنها را یاری خواهد کرد.

وی تاکید کرد: قرآن دستور داده که ازدواج کنید و دیگران زمینه را برای ازداج آسان جوانان فراهم کنند، اگر زمینه ازدواج جوانان فراهم شود سلامت جسمی و روانی جوانان را شاهد خواهیم بود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باید بعد از مرحله ازدواج تثبیت خانواده صورت گیرد، ابراز کرد: این امر با اخلاق خوب در ارتباط با همسر و فرزندان ممکن است، به همین منظور از سیره و سنت اهل‌بیت(ع) استفاده کنید.

حجت‌الاسلام مومنی با بیان اینکه فرزند‌آوری عامل توسعه خانواده است، اضافه کرد: بر اساس آیات قرآن کریم رزق فرزندان را خداوند می‌دهد، چرا از ترس آنها را می‌کشید در حالی که کشتن جنین قتل عمد بوده و از گناهانی است که به آسانی بخشیده نمی‌شود و در درازمدت اثر روانی بسیار بد بر زن و مرد خانواده دارد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پدر و مادر واسطه در رزق الهی هستند خداوند روزی‌دهنده اصلی است، ابراز کرد: در این زمینه به خدا اعتماد کنیم. درباره تربیت درست فرزندان پدران لقمه حلال به منزل ببرند و مادران برای تربیت فرزندان خود وقت بگذارند ما الگو و اسوه‌هایی بهتر از اهل‌بیت(ع)‌ نداریم از سیره آنها برای تربیت خود و فرزندان خود استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امروز (۱۰ ربیع الاول) روز ازدواج پیامبر(ص) با حضرت خدیجه کبری(س) است، گفت: حضرت خدیجه کبری(س) ثروتمندترین و عاقل‌ترین زن زمان خود بودند کرامات و خواستگاران فراوان داشتند اما به خواستگاری پیامبر اسلام(ص) که فقیر و یتیم اما بهترین خلق الهی بودند پاسخ مثبت می‌دهند این نشان می‌دهد که ثروت خوشبختی نمی‌آورد.

حجت‌الاسلام مومنی افزود:‌ عشق و عاشقی را از زندگی پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) یا حضرت امیرمومنان امام علی(ع)‌ و حضرت زهرا(س) باید آموخت، عشق زیربنا و معرفت دارد و نباید با یک نگاه آلوده به گناه بیاید و برود، خدیجه کبری(س) بر شرافت، اخلاق و راستگویی پیامبر(ص) عاشق شدند.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: می‌خواهید شما را به سمت تجارتی رهنمون باشم که از عذاب الیم نجات تان دهد پس به خداوند ایمان بیاورید با مال و جان خود برای او مجاهده کنید.

حجت‌الاسلام مومنی افزود: حضرت خدیجه(س) در مسیر رسالت پیامبر(ص)، جان، مال و آبروی خود را دادند ایشان مجاهد فی‌سبیل‌الله بودند، پیامبر(ص) شب معراج برمی‌گردند جبرئیل از طرف خداوند می‌فرمایند سلام مرا به حضرت خدیجه(س) برسانید، خداوند بر وجود شما هر روز بر ملائکه خود مباهات می‌کند. از این موارد در تاریخ اسلام زیاد داریم از سیره عملی آنها درس بگیریم و عمل کنیم.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: همه ما عیال و تحت تکفل امام زمان(عج) هستیم هرچه می‌خواهید از ایشان درخواست کنید. امام زمان(عج) کسی را از مایوس برنمی‌گردانند. شادی حقیقی ما با اتصال به امام زمان(عج) ممکن است. در همه ابتلائات به در خانه امام زمان(عج) بروید.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید