کرمانشاه دارای دهکده لجستیک می‌شود


کرمانشاه دارای دهکده لجستیک می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- دهکده لجستیک در اطراف شهرک صنعتی «درود فرامان» شهرستان کرمانشاه احداث خواهد شد.

در نشست شورای برنامه ریزی که شنبه شب در استانداری کرمانشاه برگزار شد، ایجاد دهکده لجستیک راه آهن در اطراف شهرک صنعتی فرامان‌ کرمانشاه به تصویب رسید.
در این نشست که با حضور هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، مرتضی جعفری معاون بازرگانی‌ راه آهن کشور، احمد صفری‌ نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مدیران استانی برگزار شد، سازوکار واگذاری زمین برای احداث دهکده لجستیک در محل ایجاد بندرخشک و محل کنونی شهرک صنعتی فرامان مورد بررسی قرار گرفت.

کرمانشاه دارای نخستین دهکده لجستیک کشور می شود
معاون بازرگانی راه آهن کشور در این جلسه گفت: باتوجه به اینکه بحث دهکده لجستیک تاکنون در کرمانشاه به خوبی پیش رفته است اگر به همین روال ادامه داشته باشد می توان گفت اولین دهکده لجستیک را در استان کرمانشاه راه اندازی می کنیم و استارت کار را برای شروع عملیات زیرساخت انجام می دهیم.
جعفری افزود: در سطح کشور ۱۸ نقطه برای پایانه لجستیکی تعریف شده که مصوبه وزارت راه و شهرسازی است و در بسیاری از استانهای دیگر درگیر این موضوع هستیم که بتوانیم سریعتر پایانه لجستیکی را راه اندازی کنیم.
وی افزود: دهکده لجستیک مزایا و کمک های بسیاری را برای استان در پی خواهد داشت که برکسی پوشیده نیست.
معاون شرکت راه آهن با بیان اینکه موضوع راه آهن یک موضوع ملی است، خاطرنشان کرد: مدتی است که راه آهن کرمانشاه راه افتاده و امیدواریم سریعتر تردد قطارهای بارز و مسافربری بیشتر شود و این کار نیاز به برخی زیرساخت ها دارد.
اختصاص ۲۶۰ هکتار به دهکده لجستیک
استاندار کرمانشاه نیز در این نشست با اعلام اینکه ۲۶۰ هکتار از اراضی کرمانشاه برای ایجاد دهکده لجستیک درنظر گرفته شده، گفت: بحث راه آهن و دهکده لجستیک یک فرصت استثنایی برای کرمانشاه ایجاد می کند و با توجه به مرکزیت استان در غرب کشور، نگاه ویژه به آن مهم و اساسی است.
بازوند با اشاره به مسیر راه آهن کرمانشاه تا خسروی و اتصال استان به کشورهای عراق و سوریه از یک طرف و اهمیت این پروژه تا تهران و جنوب کشور برای استان از سوی دیگر، تصریح کرد: این مسیرها یک بستر و موقعیت ویژه برای کرمانشاه خلق می کند و بحث ایجاد دهکده لجستیک برای کرمانشاه در کنار راه آهن یک موضوع حیاتی است که باید باجدیت دنبال شود.
وی تاکید کرد: مدیریت شهرک های صنعتی استان باید پیگیر این موضوع باشد و با اجرای این پروژه ۱۸۰ میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری صورت می گیرد و کرمانشاه با طرح دهکده لجستیکی اولین استان در اجرای این موضوع راهبردی در کشور است.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: اجرای دهکده لجستیک باعث می شود که وزارت راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی توجه ویژه ای به استان کرمانشاه داشته باشند لذا انتظار داریم که این توجهات به استان با توجه به راه آهن کرمانشاه و موقعیت مهم استان، بیشتر شود.
بازوند با بیان اینکه در زمان اربعین امسال راه آهن کرمانشاه کمک قابل توجهی در انتقال و جابجایی زائرین عتبات عالیات داشت، گفت: از مسوُولین راه آهن و وزارت راه و شهرسازی انتظار داریم که واگن های جدید در اختیار راه آهن کرمانشاه قرار بگیرد و همچنین با توجه به سرعت پایین قطار کرمانشاه به جهت بعضی از مشکلات این نواقص برطرف شود تا سرعت قطار با روند بیشتری دنبال و افزایش یابد.
وی با اشاره به ایجاد سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی برای راه اندازی راه آهن در کرمانشاه ادامه داد: هنر مدیران باید این باشد که از این سرمایه به خوبی استفاده کنند و بستر مناسبی برای استفاده هرچه بیشتر بخش خصوصی از این ظرفیت مهم ایجاد شود.
مقام عالی دولت در استان کرمانشاه، خواستار تشکیل نشست های مشترک بین بخش خصوصی فعال در زمینه حمل بار و مسوُولین راه آهن برای رسیدن به اهداف مشخص و برنامه ریزی شده به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت های ریلی در استان شد.
بازوند اظهارداشت: بدون تردید حمل بار توسط راه آهن ایمن تر و آسانتر خواهد بود و همه باید کمک کنیم تا از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و نتایج آن شکوفایی هرچه بیشتر استان را به همراه داشته باشد.
دهکده لجستیک مرکز لجستیکی باظرفیت و سطح عملکردی بالا،‌ دارای حیطه فعالیت و گستره غالبا بین‌المللی (صادرات،‌ واردات،‌ ترانزیت)،‌ دارای بندر خشک و دسترسی پرظرفیت ریلی و جاده‌ای‌، جهت ترکیب، توزیع، تخلیه، بارگیری، نگهداری، خدمات ارزش افزوده، بازرسی‌های قانونی مربوط به جابجایی کالا و انجام تشریفات و کنترل‌های مرتبط گمرکی فعالیت می‌کند.
بندر خشک منطقه‌ای محصور در داخل دهکده لجستیک است که جهت ترکیب،‌ توزیع، ‌تخلیه، بارگیری، نگهداری،‌ بازرسی‌های قانونی مربوط به جابجایی و انجام تشریفات و کنترل‌های گمرکی مرتبط با کالاهای بین‌المللی فعالیت ‌می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا