وانگ یی: چین درهای خود را به روی جهان خارج بازتر می کند


خرداد؛ وزیر خارجه چین با تاکید بر باثبات اقتصادی کشورش اظهار کرد پکن به اصلاحات خود ادامه می دهد و درهای خود را بر روی جهان خارج، بازتر خواهد کرد.به گزارش خرداد، «وانگ یی» روز...

خرداد؛ وزیر خارجه چین با تاکید بر باثبات اقتصادی کشورش اظهار کرد پکن به اصلاحات خود ادامه می دهد و درهای خود را بر روی جهان خارج، بازتر خواهد کرد.

به گزارش خرداد، «وانگ یی» روز شنبه در اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو گروه بیست در ژاپن افزود: با توجه به افزایش احتمال رکود اقتصادی و گسترش یک جانبه گرایی و حمایت گرایی تجاری، باید در راستای پایبندی بر چندجانبه گرایی، تسهیل و آزادسازی تجارت و سرمایه گذاری، پیشبرد اصلاحات سیستم مالی بین المللی و فراهم آوردن امکانات لازم برای تحقق توسعه مستمر، اقدامات لازم را در پیش گرفت.

او از تلاش گروه بیست برای پیشبرد اجرای بیانیه پاریس پشتیبانی کرد و گفت: چین برای ثمربخش کردن بیست و پنجمین نشست اعضای کنوانسیون سازمان ملل درباره تغییرات اقلیمی با طرفین مختلف همکاری و برای میزبانی موفق پانزدهمین نشست اعضای «کنوانسیون تنوع زیستی» نیز تلاش می کند.

وزیر خارجه چین همچنین از اقدام گروه بیست برای اولویت دادن به مسایل آفریقا پشتیبانی کرد و گفت: چین به کمک های کنونی خود در توسعه آفریقا ادامه خواهد داد و از کشورهای پیشرفته نیز می خواهد تعهدات خود برای کمک به آفریقا را عملی کنند.

گروه ۲۰ که ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد شامل آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

این گروه از سال ۱۹۹۹ تشکیل شد و در سال ۲۰۰۸ با تشکیل جلسه اضطراری برای بحث در باره واکنش به بحران مالی جهانی اهمیت خاصی پیدا کرد و از آن پس سالانه نشست این گروه با حضور سران کشورهای عضو برگزار می‌شود.

چهاردهمین نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ دیروز جمعه در شهر ناگویا ژاپن آغاز شد و امروز پایان یافت.

منبع:ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !