نمونه تصاویر کتاب‌های Eight منحصربه فرد است


نمونه تصاویر کتاب‌های Eight منحصربه فرد است

مدیر گروه هنری طرح ملی تألیف منابع آموزش زبان Eight گفت: به‌جرئت می‌توانم بگویم به لحاظ هنری نمونه‌های تصویری منحصربه‌فردی در کتاب‌های Eight وجود دارد که در نمونه‌های شاخص دنیا شکل نگرفته است.

سال ۱۳۹۲ مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای فرهنگی انقلاب از این مسئله گله کردند که غربی‌ها از طریق آموزش زبان انگلیسی به دنبال ترویج فرهنگ غرب هستند در پی این موضوع جهاد دانشگاهی استان قزوین برای تهیه کتاب‌های انگلیسی منطبق با فرهنگ ایرانی و اسلامی اعلام آمادگی کرد و خوشبختانه امروز شش جلد از این کتاب با نام eight طراحی شده است. این پروژه کار شاخص جهاد دانشگاهی قزوین است و نام این کتاب برگرفته از امام رضا (ع) است و می‌تواند منبع ارزنده‌ای در آموزش زبان برای ایران و سایر کشورها باشد.

محمد رازقی - مدیر گروه هنری طرح ملی تألیف منابع آموزش زبان با عنوان «eight» - در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اینکه از سال ۹۳ به‌عنوان مدیر هنری وارد طرح eight شده است، اظهار کرد: در این طرح فقط بحث کتاب‌ها نیست، بلکه در کنار ۱۶ جلد کتب دانش‌آموز و کتاب تمرین، موضوع تهیه ۱۶ جلد کتاب معلم، نرم‌افزار آموزشی، لوح فشرده فایل‌های صوتی، وب‌سایت، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز مطرح است که در همه این‌ها علاوه بر جنبه محتوایی، جنبه بصری و هنری اهمیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه دو تصویرساز، دو طراح گرافیک و دو عکاس هنری در گروه هنری eight مشغول به فعالیت هستند، افزود: هدف اصلی ما از فعالیت‌های هنری طرح این است که یک هویت بصری برای زبان‌آموز شکل بگیرد و مخاطب با یک وحدت بصری و تصویری مواجه و هر آنچه می‌بینند به لحاظ فونت و رنگ و گرافیک با اقلام دیگر پروژه هم‌خوان و همسان باشد.

رازقی گفت: یک سال نخست طرح ما همراه با گروه نویسندگان به‌منظور پایه‌ریزی و شکل دادن مراحل اولیه کتاب پیوسته در حال تغییرات بصری و گرافیکی بودیم تا به یک گرافیک نهایی دست پیدا کنیم که در حال حاضر می‌توانید نمونه‌هایی از آن را در کتب منتشرشده شاهد باشید.

وی تصریح کرد: در بحث هنری این کتب تلاش ما این است که تمام تصویرسازی‌ها، گرافیک صفحات و تمام اجزا در کتاب‌ها صد در صد تولیدی باشد، لذا عکس‌ها از دو منبع آتلیه Eight و یا خریداری از فروشگاه‌های بین‌المللی تهیه می‌شود؛ بنابراین تمام عکس‌ها و اقلام تصویری این کتاب‌ها منحصربه‌فرد و خاص طرح eight است.

مدیر گروه هنری طرح تألیف منابع آموزش زبان eight خاطرنشان کرد: تلاش کردیم همواره کتاب‌های مختلفی که در سطح جهان برای آموزش زبان انگلیسی استفاده می‌شود را مورد بررسی قرار داده و به‌صورت جدی با آن‌ها بر سر کیفیت رقابت کنیم.

وی در خصوص گروه هنری این طرح ملی اعلام کرد: گروه هنری قبل از شکل‌گیری محتوا، میزان حجم قابل‌ تولید و ظرفیت صفحات را به گروه نویسندگان اعلام می‌کند که در هر کتابی این میزان از تصاویر را می‌توانیم در صفحات و سطر جاگذاری کنیم، سپس محتوای کتاب بعد از عبور از فرایندهای مختلف در اختیار گروه هنری قرار می‌گیرد.

رازقی عنوان کرد: گروه هنری با تعامل گروه نویسندگان به شاکله کلی رسیده و بعد از آن‌ این گروه اقدام به تولید محتوا می‌کنند، در نهایت کتاب به‌صورت فایل متنی در اختیار گروه هنری قرار می‌گیرد، در ابتدای امر چینش اولیه متن‌ها انجام و مشخص می‌شود هر تصویر چه میزان از صفحه را اشغال می‌کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بعد از مشخص شدن ویژگی‌های هر تصویر تیم هنری شامل گروه‌های عکاسی، تصویرسازی و گرافیک مشغول کار شده و در پایان یک دوره یک ماه و نیم کتاب تحویل گروه فرهنگی و تألیف می‌شود تا بازبینی لازم انجام و کتاب وارد مرحله بعدی خود شود.

مدیر گروه هنری طرح ملی تألیف منابع آموزش زبان eight تصریح کرد: بعد از اصلاح نهایی کتاب وارد مرحله چاپ می‌شود که در این مرحله نیز تبادل‌نظر و مشاوره برای یک انتشار مناسب صورت می‌گیرد؛ همچنین گروه هنری در تولید محتوای لازم برای فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی این پروژه نیز دخیل است.

رازقی در پایان با اشاره به تأکید ریاست جهاد دانشگاهی کشور بعد از بازدیدی که از این پروژه در قزوین مبنی بر انعکاس این فعالیت‌ها در شورای عالی فرهنگی یادآور شد: به‌جرئت می‌توانم بگویم به لحاظ هنری نمونه‌های تصویری منحصربه‌فردی در Eight وجود دارد که در کتاب‌های شاخص دنیا شکل نگرفته است.

نمونه تصاویر کتاب‌های Eight منحصربه فرد است

نمونه تصاویر کتاب‌های Eight منحصربه فرد است

نمونه تصاویر کتاب‌های Eight منحصربه فرد است

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !