روایت 70 سال حوادث ایران در کتاب «از تبریز تا غربت»


روایت 70 سال حوادث ایران در کتاب «از تبریز تا غربت»

تبریز - ایرنا - «از تبریز تا غربت»، عنوان کتابی از خاطرات «حسن خسروشاهی» مهندس معدن و یکی از تولیدکنندگان موفق ایرانی است که روایات ناب و یکدستی را از حوادث جامعه ایرانی از اواسط دهه 1320 تاکنون بازگو می‌کند.

به گزارش ایرنا، کتاب «از تبریز تا غربت» در ۲۰ فصل و ۲۲۷ صفحه نوشته شده و در شمارگان ۵۰۰ جلد توسط انتشارات ایجاز به زیور طبع آراسته شده است.

نویسنده در مقدمه کتاب در معرفی حسن خسوشاهی چنین نوشته است "شاید صحبت درباره کسی که شما را به خواندن کتاب خاطرات و زندگی اش دعوت می کنم بیش از این باشد اما اگر بخواهم در جملاتی کوتاه حسن خسروشاهی را معرفی کنم: انسانی را شناختم بسیار مهربان،روشن ضمیر،باپشتکار و خستگی ناپذیر در کار... و بی شک دوستانی که ایشان را می شناسند به این مشخصه واقفند،مردی که برای شرافت و آبرویش همان قدر اعتبار قایل است که برای حس وطن پرستی اش".

حسن خسروشاهی که کتاب «از تبریز تا غربت» در پیشگفتار کتاب هدف از نوشتن خاطرات اش را چنین بازگو کرده است: "سال ها دغدغه ذهنم نوشتن خاطراتم بود. نوشتن خاطراتی که به واسطه شرایط اجتماعی،سیاسی و اقتصادی در گذار زندگی این مهم را برایم به هدفی تبدیل کرد. هدفی که امروز بعد از سالیان متمادی علاقمند بودم که آن را به رشته تحریر درآورم و امید دارم که تجربیات و آموخته هایم بی هیچ ادعایی برای فرزندان سرزمینم چراغی باشد هدایت گر.در تشریح وقایع و فضای حاکم تلاش نموده ام بدون هیچ گونه تعصب،بغض و کینه، که با سندیت به رویدادها بیانم تمام و کمال به واقعیت پیوند بخورد."

فصل اول کتاب شامل کودکانه،تولد تا هفت سالگی، فصل دوم آغاز مدرسه تا ۹ سالگی،تبریز،فصل سوم آموختنی های ناتمام، فصل چهارم دوران دبستان،تبریز، فصل پنجم دوره متوسطه تا ۱۶ سالگی،تهران،انگلستان،شفیلد،سال ۱۹۷۸میلادی، فصل ششم نوجوانی،دبیرستان،تهران، فصل هفتم دبیرستان تا دانشگاه،استانبول،فصل هشتم جریانات سیاسی ایران در سال ۱۳۴۲،فصل نهم اتمام تحصیلات در ترکیه و بازگشت به ایران،فصل دهم شروع کار،ایران سال ۱۳۵۶ ه ش، فصل یازدهم شروعی دوباره در ایران- کار در معدن انگوران،فصل دوازدهم بازگشت به ترکیه،فصل سیزدهم مهاجرت به کانادا، فصل چهاردهم فعالیت در شرکت سرب و روی چینکور ترکیه،فصل پانزدهم سفر کاری به کره شمالی جایی که رنج و فقر و بدبختی به یک اندازه بین مردمان تقسیم شده،فصل شانزدهم سفری در زمان،فصل هفدهم حوادث و اتفاقات،فصل هجدهم خاطرات و دیگر هیچ .. فصل بیستم ناگفته ها و رازهای سربه مهر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان