طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی با سفیده تخم مرغ


طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی با سفیده تخم مرغ

شیرینی پفکی گردویی بافتی ترد و سبک دارد. این شیرینی با گردو، شکر، وانیل و سفیده تخم مرغ تهیه می‌شود. طرز تهیه آن بسیار ساده است و به زمان چندانی نیز نیاز ندارد.

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی با سفیده تخم مرغ
ستاره | سرویس آشپزی - شیرینی پفکی گردویی یک شیرینی ساده و در عین حال خوشمزه است که طرفداران بسیاری دارد. این شیرینی، فوق العاده سبک و ترد بوده و طعم و مزه گردو در آن کاملا محسوس است. اگر شما هم به این نوع شیرینی علاقه دارید، با ما همراه باشید. در ادامه طرز تهیه شیرینی پفکی و نکات مهم در پخت آن را شرح خواهیم داد.

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

مواد لازم
سفیده تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۲۰۰ تا ۲۴۰ گرم
وانیل یک دوم قاشق چایخوری
رنگ خوراکی (در صورت تمایل) به میزان دلخواه
جوهر لیمو یک دوم قاشق چایخوری
مغز گردو خرد شده یک دوم پیمانه
خلال بادام و پسته برای تزیین به میزان لازم

دستور تهیه
فر را روی حرارت ۱۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. سفیده‌های تخم مرغ را در کاسه‌ای ریخته و با دور تند همزن برقی بزنید. در حین زدن سفیده تخم مرغ، شکر را کم کم به آن اضافه کنید و مخلوط شکر و سفیده را تا حدی بزنید که سفیده فرم گرفته و با برگرداندن ظرف، از آن جدا نشده و نریزد. وانیل، رنگ خوراکی و جوهر لیمو را به مواد اضافه کرده و کمی هم بزنید تا مخلوط شوند. مغز گردو خرد شده را به مایه شیرینی اضافه کرده و با لیسک در حدی هم بزنید که مواد یکدست شوند. کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و مایه شیرینی را با استفاده از قیف پارچه‌ای یا ماسوره (ساده و متوسط) و با فاصله ۵ سانتیمتر از یکدیگر روی آن بریزید. سینی را به مدت ۴۵ دقیقه در فری که از قبل گرم کرده اید، قرار دهید. پس از ۴۵ دقیقه سینی را از فر خارج کرده و روی شیرینی‌ها را تا داغ است با خلال پسته و بادام تزیین کنید.
بیشتر بدانید: معرفی کاربردی ترین لیست لوازم قنادی و شیرینی پزی

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی با سفیده تخم مرغ


چند نکته

هرچه تکه‌های مغز گردو درشت‌تر باشد، شیرینی حجیم‌تر می‌شود. به جای رنگ خوراکی می‌توانید یک قاشق غذاخوری زعفران آب کرده به کار ببرید یا اصلا از هیچ رنگی استفاده نکنید. علت اضافه کردن جوهر لیمو این است که پس از پخته شدن شیرینی، رویه آن خشک نشده و از آن جدا نشود. گاهی برای تهیه شیرینی پفکی به جای زرده از سفیده تخم مرغ نیز استفاده می‌کنند، اما شیرینی حاصل بافتنی ترد نخواهد داشت.


سخن آخر

شیرینی پفکی گردویی از شیرینی‌های سنتی و در عین حال بسیار ساده است که برای پذیرایی از میهمان‌ها در مراسم خاصی مانند جشن باستانی نوروز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به شیرین‌های پفکی علاقه دارید، توصیه می‌کنیم مطلب طرز تهیه شیرینی نارگیلی پفکی را نیز مطالعه کنید. شما هم می‌توانید این شیرینی خوشمزه را در منزل درست کنید و نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و سایر همراهان ستاره به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیک و شیرینی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟