قدردانی رئیس‌جمهور پاکستان از مواضع رهبر معظم انقلاب در خصوص کشمیر


قدردانی رئیس‌جمهور پاکستان از مواضع رهبر معظم انقلاب در خصوص کشمیر

رئیس جمهور پاکستان روز جمعه از حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران از مبارزات مردم جامو و کشمیر قدردانی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان روز جمعه گفت که این کشور از حمایت رهبر معظم انقلاب از مبارزه مردم جامو و کشمیر قدردانی می‌کند.

وی که با «مهدی هنردوست» سفیر ایران در اسلام آباد که ماموریت وی در این کشور به پایان رسیده،‌ تلفنی صحبت می‌کرد گفت که اقدامات یکجانبه و غیرقانونی که توسط دولت هند اتخاذ می‌شود نقض حقوق بشر در کشمیر است.

رئیس جمهور پاکستان گفت که این کشور از حقوق تمامی گروه‌ها در سرتاسر جهان حمایت می‌کند و در این زمینه ابتکار ایجاد شبکه انگلیسی‌زبان توسط پاکستان، ترکیه و مالزی را مطرح کرده که در راستای مقابله با اسلام‌هراسی فعالیت خواهد کرد.

عارف علوی در ادامه گفت که پاکستان و ایران روابط دوجانبه تنگاتنگی بر اساس مشترکات مذهبی، فرهنگی و ارتباطات مردم با مردم و منافع مشترک دارند.

وی تاکید کرد که روابط نزدیک با تمامی کشورهای همسایه از جمله ایران اولویت کلیدی سیاست خارجی پاکستان بوده و این کشور به حمایت ایران در موضوعات مختلف منطقه‌ای ارج می‌نهد.

سفیر ایران در پاکستان نیز در این تماس تلفنی خداحافظی، گفت که پاکستان و ایران دو کشور برادر بوده و صلح و ثبات منطقه‌ای اولویت مهم آنهاست.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس