دولت برای افزایش نرخ بنزین شفاف سازی نکرد


دولت برای افزایش نرخ بنزین شفاف سازی نکرد

امام جمعه اصفهان با اشاره به افزایش نرخ بنزین و حوادث اخیر در کشور گفت: دولت به رغم اینکه از شفاف سازی حرف می زند، در این زمینه شفاف عمل نکرد؛ اگر با مردم با صداقت حرف می زد مشکلات دیگری پیش نمی آمد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امروز - یکم آذرماه- در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان هدایت و ولایت را از برترین نعمت های الهی برشمرد و اظهار کرد: انسان گاهی از شکرگزاری این نعمت های الهی غفلت می کند در حالی که خداوند در قرآن برای نعمت هدایت و ولایت بر انسان منت گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین نعمت خداشناسی است، افزود: خدواند به بندگانش نعمت های دنیوی و اخروی را عطا می کند اما کسی که خداوند به او نعمت دنیوی می دهد برای شکرگزاری باید به فقرا، نیازمندان و اطرافیان کمک کند؛ کسی که به این وظیفه اش عمل نکند خداوند نعمتی را که به او داده می گیرد و برکتش را می بَرد.

آیت الله طباطبائی نژاد ادامه داد: خداوند گاهی برخی بندگان ناسپاسی را که دوست ندارد به نعمت دنیوی مشغول می کند تا از شکرگزاری غافل شوند.

وی گفت: خدواند به هر کسی بخواهد نعمت می دهد و یکی از راههای دوام نعمت( قدرت، ثروت، علم، هدایت ) شکرگزاری است؛ هر کسی که شکر کند نعمتش را زیاد می کند و هر کسی کفران کند عذاب می شود.

آیت الله طباطبائی نژاد خاطرنشان کرد: همواره باید برای نعمت خداپرستی، رهبری،خانواده متدین و مومن شکرگزار باشیم.

امام جمعه اصفهان در ادامه با بیان اینکه خدواند در قرآن به مومنان فرمود راه مقابله با مکر و حیله دشمنان، مقاومت و تقوا است ابراز امیدواری کرد: تقوا الهی در همه مسائل مورد توجه قرار گیرد.
آیت الله طباطبائی نژاد با اشاره به پنجم آذر ماه روز تشکیل بسیج، اظهار کرد: امام خمینی (ره) دستور تشکیل بسیج را یک سال قبل از آغاز جنگ تحمیلی صادر کردند؛ امروز احساس می کنیم دستور تشکیل این نهاد مردمی را خدا به امام الهام داد.
وی با بیان اینکه الهام با وحی تفاوت دارد، افزود: اگر تقوا داشته باشید خدواند راه نجات را به شما نشان می دهد؛ گاهی یک تصمیم نجات بخش است که همان " الهامات " است.
امام جمعه اصفهان اظهار کرد: تشکل بسیج وجود محترمی است که در دنیا سابقه نداشته است؛ چنین لشکر مردمی که در کشور ما به وجود آمد و جان بر کف برای نگهداری انقلاب تلاش می کند، در دنیا سابقه نداشته است. عراقی ها حشدالشعبی را با الگو از بسیج ما تشکیل دادند اما مانند بسیج ما نمی شود، بسیج ما برکاتی داشت و بسیجیان ما جانفشانی کردند.
وی همچنین به سالروز پیروزی نیروی دریایی ارتش بر نیروهای صدام در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: در همان روزهای اول جنگ نیروی دریایی ما چنان به صدام ضربه زد که صدام تا آخر جنگ قد علم نکرد و با وجود زمین گیر شدن لشکر عراق نیروی دریایی ما نیز به شهادت رسیدند.
امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به افزایش نرخ بنزین و حوادث اخیر در کشور و به ویژه اصفهان اظهار کرد: از مردم به دلیل مقاومتی که داشتند تشکر می کنم، مردم به محض اینکه فهمیدند برخی افراد از خارج درس می گیرند صف خود را از مزدوران جدا کردند. مردم ناراحت بودند و می خواستند به دولت بگویند بهتر تدبیر می کردید؛ بی تدبیری کردند با اینکه دولت تدبیر بود.
طباطبائی نژاد افزود: کسانی که این مزدوران را در خارج هدایت می کردند، خنگ هستند.
وی ادامه داد: یک زمانی همه مجموعه کشورهای کفر با ما در جنگ بودند؛ در حالی که ما هنوز ارتش و سپاهی نداشتیم صدام را با تجهیزات مدرن به جنگ با ایران ترغیب کردند و این جنگ هشت سال ادامه داشت اما در نهایت عقب نشینی کردند؛ ما جز دفاع چیزی نداشتیم. اینها با ما جنگیدند و هیچ غلطی نکردند.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: داعش را در عراق تحریک کردند ولی با تدبیر نیروی ایران شکست خوردند؛ دشمنان از کاری که ایران در سوریه و عراق انجام داد و آنها هیچ غلطی نتوانستند بکنند ، آتش گرفتند. می خواستند کشور و حکومت را از بین ببرند، نتوانستند و نمی توانند.
امام جمعه اصفهان گفت: ناآگاهی برخی افراد موجب خشنودی دشمنان است اگر کسی عاقل باشد برای اینکه به هدفی برسد به خود لطمه نمی زند؛ باید بداند آنچه که از دولت است مال مردم است.
وی اظهار کرد: اگر کسی حامی مردم باشد اموال عمومی شهرش را آتش نمی زند، برخی از این مزدوران با سلاح گرم حمله کردند، یکی دو نفر از بسیجیان ما ۱۰ تا ۱۵ ساچمه در بدن داشتند.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود:بسیجیان و سپاهیان ضربات را تحمل و سعی کردند کسی کشته نشود.
امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: وظیفه شرعی است که به کسانی که به مکان های نظامی حمله می کنند اجازه داده نشود به سلاح دست پیدا کنند. زیرا اگر سلاح بدست می گرفتند جان صدها نفر به خطر می افتاد و دستورات داعش را اجرا می کردند.
آیت الله طباطبائی نژاد گفت: این مزدوران باید بدانند به خودشان ضربه می زنند؛ برای آنهایی که دستگیر می شوند پرونده تشکیل می شود و نمی توانند کاری کنند، اهداف اربابانشان را نیز نمی توانند اجرا کنند.
وی اظهار کرد: آن دسته از افرادی که مکانی را آتش زدند و هنوز دستگیر نشدند نیز بین خدا و خودشان بدهکارند؛ آن افرادی که دستگیر شدند نیز باید تا ریال آخر خسارات از آنها گرفته شود.
آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه با بیان اینکه مسئله گرانی بنزین موضوعی یک شبه نبود و بارها در این زمینه جلساتی برگزار شد، افزود: اشتباه دولت این بود برعکس اینکه همیشه از شفاف سازی حرف می زند، در این زمینه شفاف کار نکرد؛ اگر با مردم شفاف حرف می زد این مشکلات دیگر پیش نمی آمد.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: این مردم همان هایی هستند که از جان و مال خود در جنگ هشت ساله مایه گذاشتند، چرا از این ملت پنهان کاری کردید؟ پنهان کاری درست نیست.
آیت الله طباطبائی نژاد با اشاره به اعلام حمایت رهبر انقلاب از تصمیم سران سه قوه، گفت: دشمن دوسال برای گرانی بنزین برنامه ریزی کرده بود، مقام معظم رهبری می دانستند اگر مردم با آنها باشند جلوگیری مشکل است برای همین فرمودند از تصمیم سران سه قوه حمایت می کنند تا مردم صف خود را از دشمنان جدا کنند.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه رهبر انقلاب از بسیاری فجایع جلوگیری کردند، بر اهمیت مشورت کردن در اسلام اشاره و اظهار کرد: چرا دولت در افزایش نرخ بنزین شفاف سازی نکرد؟ گرانی بنزین تورم زا است.
طباطبائی نژاد با بیان اینکه این تصمیم دچار بسیاری از اشتباهات انسانی است، گفت: برای توجیه، دهها دلیل غلط ارائه می کنند؛ اما مردم هشیارند. برای مثال می گویند این تصمیم مسئله قاچاق سوخت را حل می کند؛ چرا نمی توانید جلوی قاچاق سوخت را بگیرید؟ چه استدلالی است؟ یا می گویند تورم به وجود نمی آید! مگر می شود؟
وی ادامه داد: در جایی دیگری اعلام می کنند به همان اندازه که بنزین را گران کنند به مردم یارانه می دهند؛ می گویند به ۶۰ میلیون نیازمند ماهانه پنجاه تومان یارانه پرداخت می کنیم؛ همه این ها توجیهات و ناشی از بی تدبیری است.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ما معتقد نیستیم همه معصومند، اظهار کرد: باید بی تدبیری را تحمل کنیم، خیانت در کار نیست اما بی تدبیری و اشتباه است.
وی تصریح کرد: دولت باید صداقت داشته باشد و با مردم حرف بزند؛ این مردم تا آخرین قطره خون پای دین، انقلاب و مملکت ایستادند؛ باید احترام مردم را حفظ کرد.
طباطبائی نژاد با بیان اینکه اعلام افزایش نرخ بنزین در روز عید ناشی از بی سلیقگی است، گفت: دشمنان از کوچکترین لطمه به ما خوشحال می شوند؛ نباید اجازه داد به هدف نهاییشان که براندازی است برسند؛ به حول و قوه الهی نتوانستند و نخواهند توانست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته