اصرار مجلس بر حذف سود مرکب بانکی


اصرار مجلس بر حذف سود مرکب بانکی

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، تایید مصوبه حذف سود مرکب بانکی را راهکار مناسبی برای رونق اقتصادی دانست.

اصرار مجلس بر حذف سود مرکب بانکیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت؛ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، تایید مصوبه مجلس درباره حذف سود مرکب بانکی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام را، راهکار مناسبی برای رونق اقتصادی کشور دانست.

آقای اسدالله عباسی درخصوص ضرورت حذف سود مرکب بانک‌ها، گفت: بدهی‌ها و معوقات کلان بانکی چرخه منابع بانک‌ها را متوقف می‌کند، بنابراین بهترین کار حذف سود مرکب است به همین‌منظور مجلس طرح دوفوریتی را در این خصوص باعنوان «طرح جزئیات طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات‌گیرندگان» به تصویب رساند که اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی ‌می‌شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دریافت سود مرکب با اصول شرعی در تضاد است، افزود: حذف سود مرکب به تولیدکنندگان و کشاورزان کمک می‌کند تا بتوانند چرخه تولید را گسترش دهند و در ادامه افراد بیشتری مشغول به کار شوند.

به گفته آقای عباسی، رئیس بانک مرکزی با تصویب «طرح دوفوریتی جزئیات طرح الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان»، بنگاه‌های اقتصادی تعیین تکلیف شده و این مصوبه شامل بسیاری از مردم می‌شود.

وی تاکید کرد: مجلس موضوعی را باعنوان سود مرکب به رسمیت نمی‌شناسند، این سود نه شرعی و نه قانونی است و باید حذف شود زیرا تولیدکنندگان را با مشکلات بسیار روبه رو می‌کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین درخصوص کم و کیف اجرای «طرح بخشودگی سود و جریمه دیرکرد وام‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان»، گفت: برخی از بانک‌ها از اجرای این قانون سرپیچی می‌کنند، اما وزارت اقتصاد و شورای عالی بانکداری باید این مهم را بیشتر رصد کند تا قانون به درستی اجرا شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت