فرماندار: نظارت بر عرضه کالا در مهدیشهر افزایش یافت


فرماندار: نظارت بر عرضه کالا در مهدیشهر افزایش یافت

سمنان- ایرنا- فرماندار مهدیشهر گفت: نظارت و بازرسی در بازار و واحدهای عرضه‌کننده کالا بعد از اصلاح قیمت بنزین در این شهرستان افزایش یافته است.

غلامرضا میقانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ستاد تنظیم بازار شهرستان مهدیشهر قیمت کالاها را زیر نظر دارد و به همین منظور نظارت‌ها تشدید می‌شود.

وی، به لزوم برخورد قانونی با هرگونه تخلف احتمالی تاکید و بیان کرد: با هرگونه افزایش خودسرانه و غیرقانونی قیمت کالا و خدمات برخورد جدی می‌شود.

فرماندار مهدیشهر ادامه داد: گشت‌های تنظیم بازار با حضور مستمر و رصد روزانه، اجازه هیچ‌گونه افزایش قیمت اجناس را به سودجویان نمی‌دهند.

میقانی، بابیان اینکه افزایش نظارت بر قیمت کالاها و خدمات مطالبه جدی مردم از مسوولان است، تصریح کرد: مردم دغدغه و نگرانی در خصوص افزایش قیمت کالاها و خدمات به دلیل گران شدن بنزین نداشته باشند.

وی، هر گونه افزایش قیمت کالاها و خدمات را به بهانه گران شدن بنزین غیرقانونی دانست و از مردم شهرستان مهدیشهر خواست تا هرگونه افزایش قیمت را به نهادهای متولی گزارش کنند.

فرماندار مهدیشهر، بر اهمیت مشارکت مردم در جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت کالاها تاکید و خاطرنشان کرد: حساسیت مردم در این حوزه و اطلاع‎رسانی به دستگاه‎های نظارتی از بروز گرانی و افزایش قیمت کالا جلوگیری می‎کند.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، بنزین از بامداد جمعه ۲۴ آبان برای همه وسایل نقلیه موتوری سهمیه‌بندی شد.

طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای هر لیتر سه هزار تومان است.

همچنین دولت با توجه به دغدهه‌هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد موظف است تا تمام پولی را که از این مسیر به دست می‌آید در قالب یارانه ای جداگانه به حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم ایران پرداخت کند. مهمترین مسئله دولت در این اصلاح قیمت، اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است.

دولت تاکید کرده است که به سرعت سازوکار پرداخت یارانه اصلاح قیمت بنزین اعلام می‌شود و ۶۰ میلیون ایرانی از آن بهره‌مند خواهند شد.

شهرستان مهدی‌شهر در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری شمال مرکز استان سمنان قرار گرفته است و براساس سرشماری ۹۵ این شهرستان، ۴۷ هزار و ۴۷۵ نفر جمعیت در ۱۵ هزار و ۲۲۶ خانوار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دلنوشته و متن زیبا در مورد امام رضا (ع)