قطعی اینترنت در ایران؛ اختلال اینترنت کشور چه زمانی برطرف خواهد شد؟ (آپدیت شد)


قطعی اینترنت در ایران؛ اختلال اینترنت کشور چه زمانی برطرف خواهد شد؟ (آپدیت شد)

قطعی اینترنت در ایران از ظهر دیروز در سراسر کشور مشکلات بسیاری برای کاربران ایجاد کرده است. اما اختلال اینترنت کشور چه زمانی برطرف خواهد شد؟ قطعی و اختلال فراگیر اینترنت در ایران از دیروز (شنبه 26 آبان) در تمام شهرهای کشور موجب بروز مشکلات بسیاری برای مردم شده است. اختلال اینترنت به گونه ای... نوشته قطعی اینترنت در ایران؛ اختلال اینترنت کشور چه...

قطعی اینترنت در ایران از ظهر دیروز در سراسر کشور مشکلات بسیاری برای کاربران ایجاد کرده است. اما اختلال اینترنت کشور چه زمانی برطرف خواهد شد؟

قطعی و اختلال فراگیر اینترنت در ایران از دیروز (شنبه 26 آبان) در تمام شهرهای کشور موجب بروز مشکلات بسیاری برای مردم شده است. اختلال اینترنت به گونه ای است که تنها شبکه داخلی کشور در دسترس بوده و امکان برقراری ارتباط با سرورهای خارج از ایران میسر نیست.

جزئیات قطعی اینترنت در ایران

همانطور که گفته شد، در حال حاضر تنها سایت هایی که سرور آنها داخل کشور قرار دارد در ایران قابل دسترسی هستند (گجت نیوز به دلیل استفاده از CDN ایران هم اکنون در دسترس قرار دارد) و امکان ارتباط با سرور های خارج از ایران میسر نیست. این مشکل حتی شامل سرویس های بسیار مهمی همچون خدمات شرکت گوگل هم می‌شود.

ساعاتی پیش ایسنا در خبری اعلام کرد که قطعی و اختلال اینترنت با تصویب شورای امنیت کشور و به مدت 24 ساعت تعیین، و به اپراتورهای اینترنت اعلام شده است؛ هرچند اکنون بیش از 24 ساعت از قطعی اینترنت کشور گذشته و همچنان تنها دسترسی به سایت ها و سرویس های داخلی میسر است.

لازم به ذکر است که پیگیری گجت نیوز از طریق روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به جایی نرسید و تنها پاسخ این وزارت خانه اعلام بی اطلاعی از این موضوع و انداختن تقصیر به گردن نهاد های دیگر بود!

به هر صورت امیدواریم که هرچه سریعتر مشکل اینترنت در ایران برطرف شود؛ در صورت کسب اطلاعات بیشتر این مطلب به روز رسانی خواهد شد.

به‌روزرسانی 1:

علی ربیعی، سخنگوی دولت در خصوص قطعی اینترنت سراسری در ایران اعلام کرد از امروز (27 آبان 98) یا فردا مشکل قطعی اینترنت تمامی استان‌های کشور برطرف خواهد شد.

به‌روزرسانی 2:

با اینکه سخنگوی دولت خبر از وصل شدن اینترنت و رفع اختلال کشور از امروز یا فردا می‌دهد، برخی منابع عقیده دارند اختلال اینترنت ایران احتمالا تا یک هفته ادامه خواهد داشت!

به‌روزرسانی 3:

بر اساس گزارشی که توسط نت بلاکس از قطعی اینترنت ایران منتشر شده، اختلال و افت 95 درصدی اینترنت در ایران طی 48 ساعت گذشته یکی از پیچیده‌ترین مواردی است که تاکنون این موسسه بررسی کرده است. ادامه مطلب در لینک زیر:

گزارش نت بلاکس از قطعی اینترنت ایران ؛ افت 95 درصدی اینترنت در ایران

به‌روزرسانی 4:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت قطع اینترنت به ضرر مردم و نظام است و ما پیگیر اتصال اینترنت هستیم که در همین رابطه شورای امنیت کشور نیز به‌زودی مجوزی را برای برقراری اینترنت صادر خواهد کرد. ادامه مطلب در لینک زیر:

آذری جهرمی: قطع اینترنت به ضرر مردم و نظام است، پیگیر اتصال اینترنت هستیم

به‌روزرسانی 5:

علی ربیعی، سخنگوی دولت در ارتباط با زمان اتصال مجدد اینترنت اظهار کرد چنانچه اطمینان حاصل شود که سوءاستفاده‌ای صورت نمی‌گیرد، اینترنت استان‌های مختلف به تدریج وصل می‌شود.

به‌روزرسانی 6:

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در خصوص زمان رفع قطعی اینترنت اعلام کرد در این خصوص اطلاعی ندارم و باید از شواری امنیت کشور (شاک) سوال کنید. ادامه مطلب در لینک زیر:

آذری جهرمی: از زمان رفع قطعی اینترنت خبر ندارم

به‌روزرسانی 7:

سخنگوی دولت با بیان اینکه نگرانی مردم بابت قطعی اینترنت را درک می‌کنیم، گفت دسترسی مجدد استان‌ها به اینترنت به صورت تدریجی انجام خواهد شد. ادامه مطلب در لینک زیر:

سخنگوی دولت: رفع قطعی اینترنت تدریجی خواهد بود، نگرانی مردم را درک می‌کنیم.

به‌روزرسانی 8:

عضو شورای امنیت کشور در خصوص زمان رفع قطعی اینترنت ایران گفت با توجه به اینکه عناصر اصلی اغتشاشات اخیر دستگیر شده‌اند و کشور به ثبات رسیده است، انتظار می‌رود طی چند روز آینده اینترنت مجددا وصل شود. ادامه مطلب در لینک زیر:

عضو شورای امنیت کشور: قطعی اینترنت طی چند روز آینده رفع می‌شود

به‌روزرسانی 9:

اینترنت برخی استان ها وصل شده است

بر اساس اعلام کابران،‌اینترنت خانگی یا همان AdSl اکثرا استان ها همچون ، هرمزگان ، اراک ، خوزستان ، مشهد و قم وصل شده و امکان اتصال به اینستاگرام و واتس اپ برای کاربران فراهم شده است اما اینترنت اپراتورهای موبایل همچنان قطع است.

به‌روزرسانی 10:

نت بلاکس هم تایید کرد

نت بلاکس (NetBlocks) در تازه‌ترین گزارش خود، از بازگشت محدود اتصال به اینترنت در ایران پس از 113 ساعت خبر داد. این سازمان ناظر بر اینترنت با اشاره به آنلاین شدن برخی از کاربران ایرانی، سطح دسترسی به اینترنت بین‌الملل را حالا 8 درصد برآورد کرده است. گزارش پیشین نت بلاکس، از دسترسی 4 درصدی کاربران حکایت داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا