92 درصد تعهدات موکب داران استان مرکزی محقق شد


92 درصد تعهدات موکب داران استان مرکزی محقق شد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: موکب داران استان مرکزی امسال بیش از 92 درصد از تعهدات خود را عملی کردند.

خلیل نجفی در همایش تجلیل از خادمین حسینی استان مرکزی، اظهار کرد: خوشبختانه اربعین امسال علیرغم همه اقدامات دشمن برای محو این حرکت عظیم و تمدن نوین، در شکوه تمام برگزار شد و موکب داران تمامی شهرستان های استان توانستند خدمات خود را هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی افزایش دهند.

وی ادامه داد: خدمت رسانی به زائران اباعبدالله از مدت ها پیش از فرارسیدن روز اربعین آغاز می شود و در نهایت همه این زحمات در روزهای نزدیک اربعین به اسکان و خدمت رسانی به زائران ختم می شود. خوشبختانه تمامی خادمان حسینی امسال برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم از جان و دل مایه گذاشتند و اتفاق بسیار خوب و ارزنده ای را در سطح استان رقم زدند.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین سال جاری بیش از 600 هزار قرص نان بین زائران تقسیم شده است، افزود: گمرک استان امسال اتفاق بسیار خوبی را در راستای خدمت رسانی به زائران رقم زد و این امر قوت قلب خوبی را برای مردم بوجود آورد تا با خستگی کمتر و سرعت بیشتر راهی زیارت امام شهیدان شوند.

نجفی از افزایش تعداد موکب های استان مرکزی به 68 عدد در سال جاری خبر داد و گفت: خوشبختانه موکب داران استان امسال بیش از 92 درصد از تعهدات خود را عملی کردند و بعضا بیش از توان خود نیز در خدمت زائران امام حسین (ع) بودند.

وی ترویج فرهنگ حسینی را از اهداف غایی حرکت زائران اربعین حسینی عنوان کرد و افزود: زمینه سازی برای ورود زائران به خاک عراق و ایجاد آمادگی ذهنی برای مردم از اقدامات فرهنگی خوبی بودند که امسال به خوبی انجام شدند و امیدواریم چنین اقداماتی در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، در پایان این همایش از موکب داران و خادمان حسینی تقدیر شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت