کنفرانس «ضرورت وحدت اسلامی در پرتوی آموزه‌های پیامبر اسلام(ص)» در کراچی


کنفرانس «ضرورت وحدت اسلامی در پرتوی آموزه‌های پیامبر اسلام(ص)» در کراچی

کنفرانس «ضرورت وحدت اسلامی در پرتوی آموزه‌های پیامبر اسلام(ص)» به مناسبت هفته وحدت، میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) در کراچی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کنفرانس «ضرورت وحدت اسلامی در پرتوی آموزه‌های پیامبر اسلام(ص)» با حضور دانشمندان، فرهیختگان و اساتید و دانشجویان دانشگاهی و طلاب حوزه‌های علمیه شیعه و اهل تسنن به مناسبت هفته وحدت در در سالن اجتماعات نمایندگی فرهنگی در کراچی پاکستان برگزار شد.

مسئول خانه فرهنگ کشورمان در کراچی در سخنانی، کنفرانس ضرورت وحدت اسلامی در پرتوی آموزه‌های پیامبر اسلام(ص)، فرصت مغتنمی برای یادآوری اهمیت وحدت که بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری مهمترین مسئله امروز دنیای اسلام است، دانست.

«نعیم الرحمن» امیر جماعت اسلامی در کراچی نیز با اشاره به جایگاه و مقام و مرتبت والای رسول اعظم اسلام(ص) و اهمیت اتحاد بین مسلمین و همبستگی اسلامی درباره ضرورت رفع موانع موجود وحدت اسلامی و راه حل آن نکاتی را بیان کرد.

امیر جماعت اسلامی در کراچی اظهار کرد: در عصر حاضر به خاطر دوری از آموزه‌های اسلامی، جوامع مسلمان از لحاظ فکری، علمی، اقتصادی و سیاسی دچار تنزل و عقب ماندگی شده‌اند. در شرایط کنونی لازم است که مسلمانان برای نجات از همه گرفتاری‌ها از سیره و فرمایشات رسول گرامی(ص) کمک بگیرند.

وی ادامه داد: ولادت رسول اکرم(ص) روز مسرت و روز بسیار مبارکی برای همه مسلمانان است و برای مسلمان واقعی ذات مبارک رسول گرامی اسلام(ص) عزیزتر از همه حتی از پدرو مادر و جان خویش است؛ چون مسلمان در واقع مسلمان نمی‌شود تا زمانی که ذات رسول اسلام(ص) نزد اوازهمه عزیزتر نشود.

امیر جماعت اسلامی در کراچی تأکید کرد: وابسته بودن حکمرانان مسلمان به قدرت‌های طاغوتی بیگانه از عوامل مهم و بازدارنده عملی نشدن اسلام در جوامع اسلامی تلقی می‌شود. حکومت عامل مهم اجرای دستورات و نظام در جامعه انسانی است و زمانی که حکمرانان فاسد شوند، همه جامعه فاسد می‌شود.

در همین حال، نران کنفرانس، «حجت‌الاسلام عابدی» مدیر حوزه علمیه جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در کراچی، درباره ثمرات پُر برکت وحدت و انسجام اسلامی گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) وحدت را اصل اسلام تأکید کردند. همچنین، مقام معظم رهبری نیز برای تحکیم وحدت فتوای خود را در مورد تحریم اهانت به مقدسات اهل تسنن صادر کردند.

سید «عقیل انجم» رئیس حزب جمعیت علمای پاکستان در ایالت سند در سخنانی، گفت: سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص) مناسب ترین روز برای ذکر فضایل و برکات معنوی و سیره پاک آن سرور عظیم الشان(ص) و با ارزش‌ترین روز برای تجدید ایمان و تحکیم عقاید مسلمانان است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به هفته وحدت اظهار کرد: امام خمینی(ره) مبتکر امر وحدت در عصر حاضر بودند و رهبر معظم ایران نیز همواره مسلمانان را به حضور در مسیر وحدت راهنمایی می‌کنند.

«محمدی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنانی، گفت: ذات گرامی رسول اسلام(ص) محور اصلی وحدت مسلمین است، لذا امیدواریم که با شرکت در این مراسم با تمسک به آموزه‌های قرآنی و پیامبر اعظم(ص) راه پیروزی و موفقیت را در پیش بگیریم.

اهدای جوایز، گواهینامه شرکت و لوح تقدیر به برندگان مسابقات قرآنی و اجرای گروه منقبت‌خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط