از فعالیت‌های گسترده اجتماعی تا استفاده سودآور از اوقات فراغت در یک کانون مسجدی


از فعالیت‌های گسترده اجتماعی تا استفاده سودآور از اوقات فراغت در یک کانون مسجدی

کانون فرهنگی هنری «غدیر» با برگزاری دوره‌های متنوع قرآن و عترت، شبکه‌سازی و فضای مجازی و فعالیت در حوزه‌هایی همچون آموزش و توانمندسازی و ترویج کتابخوانی می‌کوشد در فضای مهیای مسجد فرصت کارآفرینی و استفاده بهینه از اوقات فراغت را به مسجدی‌ها بدهد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد از بازوان پرتوان خانه های خدا در مسیر حرکت به سوی «مسجد تراز اسلامی» هستند که با لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف اعم از فعالیت های قرآنی، کتابخوانی، سرود و ... توانسته اند نقشی مهم در خاکریز فرهنگ ایفا کنند.

از این رو در سلسله گزارش هایی فعالیت کانون های فعال و ممتاز مسجدی مرور می شود:

کانون فرهنگی هنری «غدیر» در جوار مسجد بلوری زاده استان یزد از جمله کانون های مسجدی است که در یک هفته گذشته توانسته با برنامه های متنوع و جذاب و همراه کردن اعضا و مخاطبان با این برنامه ها، امتیاز لازم را بنابر شاخص های تعیین شده در سامانه «بچه های مسجد» کسب کرده و گوی سبقت را از دیگر کانون های مسجدی در کسب مقام فعال برباید.

از فعالیت‌های گسترده اجتماعی تا استفاده سودآور از اوقات فراغت در یک کانون مسجدی

این کانون با 433 عضو در حوزه های مختلف اعم از آموزش و توانمندسازی، فعالیت های اجتماعی، قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، هنری و شبکه سازی و فضای مجازی فعال و مجری طرح ها و دوره های متنوع ویژه گروه های سنی مختلف است.

برای مثال در موضوع آموزش و توانمندسازی، این کانون مجری برنامه ها و دوره های آموزشی برای افراد بالای ۴۰ سال است و این فرصت را به این قشر از جامعه می دهد که استعدادهایشان را از قوه به فعل درآورند.

همچنین در بخش فعالیت های اجتماعی و با محوریت مقابله با آسیب‌های اجتماعی برای گروه سنی بالای ۴۰ سال و در رشته های ورزشی اعم از کوه‌پیمایی، پیاده روی، تیراندازی، فوتسال و شنا برای گروه های سنی 14 تا بالای 40 سال برنامه ریزی دارد و توانسته از این منظر مخاطبان بسیاری را با برنامه های خود همراه کند.

کانون فرهنگی هنری «غدیر» همسو با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل مساجد به پایگاه فعالیت های قرآنی و بسترسازی هر چه بیشتر انس مسجدی ها با قرآن، دوره های متنوع قرآنی را نیز برگزار می کند. آموزش روخوانی قرآن ویژه گروه سنی ۱۴ تا ۲۱ سال و نیز در دوره ای عمومی و تفسیر قرآن ویژه گروه سنی ۱۴ تا ۲۱ سال همسو با این هدف انجام می شود.

از فعالیت‌های گسترده اجتماعی تا استفاده سودآور از اوقات فراغت در یک کانون مسجدی

این گزارش می افزاید: کانون مسجدی «غدیر» توجهی خاص به ترویج فرهنگ کتابخوانی دارد و به منظور وارد کردن مطالعه به سبد فراغت خانواده ها و مسجدی ها، مجری طرح های متنوع است. در این راستا از 18 آبان ماه این کانون مجری طرح «شنبه ها با کتاب» شده و هر هفته بعد از نماز، کتاب های مفید در زمینه های مختلف از جمله شعر، رمان، داستان و ... را با در نظر گرفتن رده های سنی مختلف و نیازهای بومی منطقه را انتخاب کرده و به معرفی آن می پردازد.

از فعالیت‌های گسترده اجتماعی تا استفاده سودآور از اوقات فراغت در یک کانون مسجدی

همچنین این کانون به منظور توانمندسازی بانوان بالای 40 سال و ایجاد فرصت اشتغال برای آنها، دوره آموزش خیاطی را در بخش فعالیت های هنری، برگزار می کند. دوره عمومی شبکه سازی و فضای مجازی با محور ارائه خدمات رایانه ای نیز در همین راستا برگزار می شود.

علاقمندان به عضویت در این کانون و بهره مندی از برنامه های متنوع آن می توانند با شماره تلفن 03535283360 تماس بگیرند.

بنابر آنچه مرور شد، کانون فرهنگی هنری «الغدیر» در جوار مسجد بلوری زاده یزد، دارالعباده ایران با توجه به نیازهای مختلف اقشار مردم می کوشد در بستر مهیای مسجد، هم فرصت توانمندسازی و اشتغال زایی هم بهره مندی صحیح و اثرگذار از اوقات فراغت را برای اعضاء و عموم علاقمندان فراهم کند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...