جلوه‌های وحدت در پیاده‌روی اربعین حسینی و حضور شیعه در نمازهای اهل‌سنت نمایان است


جلوه‌های وحدت در پیاده‌روی اربعین حسینی و حضور شیعه در نمازهای اهل‌سنت نمایان است

حجت‌‌الاسلام مصطفوی گفت: حضور شیعیان در نماز جماعت اهل‌سنت و شرکت برادران اهل‌سنت در مراسم سوگواری اهل بیت(ع) و پیاده‌روی اربعین حسینی، بهترین دلیل برای فراگیر شدن رویکرد وحدت‌آفرین نظام جمهوری اسلامی است.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «سید محمود مصطفوی منتظری» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه توصیه به وحدت، نظر صریح اسلام است، اظهار کرد: خدای متعال در قرآن می فرماید: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ؛ به حقیقت مؤمنان همه برادر یکدیگرند پس همیشه بین برادران ایمانی خود صلح دهید و خداترس و پرهیزکار باشید، باشد که مورد لطف و رحمت الهی گردید»(سوره حجرات، آیه 10)، لذا اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز همواره شیعیان را به وحدت توصیه می کردند.

این جانباز امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: امیرالمومنین امام علی (ع) خطاب به امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع) فرمودند: «و بر شما باد به ارتباط و بذل و بخشش و دوری گزیدن از جدائی و پشت کردن به یکدیگر» آیا عده ای که گاهی مسائل اختلافی را مطرح می کنند، این کلام شفاف امیرالمومنین (ع) را نخوانده اند یا نشنیده اند؟

وی با بیان اینکه اقدام نظام جمهوری اسلامی در انتخاب هفته وحدت، ابتکاری است که با جستجویی ساده درمی یابیم ریشه در سیره و سنت نبوی دارد، افزود: شعار وحدت جمهوری اسلامی که ریشه در مکتب اهل بیت (ع) دارد و امام خمینی (ره) همچون سایر مراجع تقلید، منادی آن شدند، جهان‌گیر شده است.

مصطفوی منتظری اضافه کرد: من به اقتضای کار تبلیغ به برخی از کشورهای جهان سفر کرده ام و از نزدیک شاهد بودم که بسیاری از برادران و خواهران اهل سنت، با تایید شعار وحدت آفرین امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، این شعار را در کشور خود ترویج کرده اند.

وی تاکید کرد: حضور شیعیان در نماز جماعت اهل سنت و شرکت برادران اهل سنت در مراسم سوگواری اهل بیت (ع) و پیاده روی اربعین حسینی، بهترین دلیل بر فراگیر شدن رویکرد وحدت آفرین نظام جمهوری اسلامی است.

این مبلغ بین المللی در پایان خاطرنشان کرد: مبلغان دینی و مداحان اهل بیت (ع) باید مانع از طرح مسائل اختلافی شوند. چند سال پیش یکی از روحانیون، برخی از مطالب اختلافی را در ایام ربیع الاول مطرح کرد که بنده به شدت با ایشان برخورد کردم و اجازه ادامه این کار را در آن منطقه از تهران (بلوار نبرد) ندادم.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته