مسجد اتاق کنترل امت اسلام است/ پیامبر(ص) دولت اسلامی را در مسجد تاسیس کرد


مسجد اتاق کنترل امت اسلام است/ پیامبر(ص) دولت اسلامی را در مسجد تاسیس کرد

سیدفادی السید با تاکید بر اینکه مسجد الاقصی قلب پیکر اسلامی به شمار می‌رود، گفت: مسجد اصل، تشکیل دهنده دین، تبلیغ و درمان کننده وضعیت اجتماعی، فرهنگی و دینی و همه امور مردم به ویژه مسلمانان است. مسجد اتاق کنترل امت اسلامی به شمار می‌رود.

«سید فادی السید» در گفتگو با خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان در پاسخ به این سوال که «مسجد چگونه می تواند در ایجاد وحدت میان امت اسلامی نقش آفرینی کند و مسجد الاقصی تا چه میزان توانسته در موضوع وحدت در میان مسلمانان در جایگاه واقعی تبیین شود»، اظهار کرد: مسجدالاقصی یا قدس به عنوان قلب برای پیکره امت اسلامی به شمار می رود و طبیعی است که انسان نمی تواند بدون قلب زندگی کند.

رئیس مجمع امت واحدة لبنان افزود: اگر این قلب یعنی قدس در آستانه مرگ قرار بگیرد، این پیکره که حمل کننده قلب است، از بین می رود و ویران می شود. هر کسی از اعضای این پیکره واحد برای این قلب توطئه چینی کند، تخریب آن را تسریع کرده است.

وی ادامه داد: امروز مسجدالاقصی در خطر است و خطرناک ترین خطری که امروز مسجد الاقصی با آن مواجه است، پراکندگی امت اسلامی عربی است.

السید تاکید کرد: این مسئله باعث می شود که بیشتر دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در تخریب مسجد الاقصی و ساخت هیکل موهوم تعجیل کنند.

رئیس مجمع امت واحدة لبنان تاکید کرد: امروز برخی از کشورهای عربی اسلامی و در راس آن عربستان و امارات و بحرین برای قضیه فلسطین به ویژه قدس توطئه چینی می کنند. هنگامی که ترامپ قدس را به عنوان پایتخت اشغالگران اسرائیلی به رسمیت شناخت، عربستان و بیشتر کشورهای غربی درباره این مسئله اقدامی نکردند و سکوت را در پیش گرفتند، این مسئله باعث می شود تا اشغالگران هتک حرمت به قدس و مسجد الاقصی را افزایش دهند.

السید تاکید کرد: امروز مسجد در اصطلاح اسلامی، یعنی خانه خدا، خداوند سبحان تعالی دستور داد که خانه های خدا را آباد کنید. پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) در زمان هجرت به مدینه منوره، دولت اسلامی را از طریق مسجد تاسیس کرد.

رئیس مجمع امت واحدة لبنان ادامه داد: مسجد اصل، تشکیل دهنده دین، تبلیغ و درمان کننده وضعیت اجتماعی، فرهنگی و دینی و همه امور مردم به ویژه مسلمانان است. مسجد اتاق کنترل امت اسلامی و مسلمانان به شمار می رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسجد الاقصی اولین قبله مسلمانان محسوب می شود و اگر تخریب و ویران شود یعنی دین در معرض خطر قرار دارد و اصل دین اسلام در معرض خطر قرار گرفته است.

پایان پیام/34

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !