همایش نقش اصول فقه در تفسیر قرآن کریم با سخنرانی آیت الله سبحانی


همایش نقش اصول فقه در تفسیر قرآن کریم با سخنرانی آیت الله سبحانی

همایش بزرگ «نقش علم اصول در تفسیر قرآن کریم» از ویژه برنامه های سی و هشتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) با سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، همایش بزرگ «نقش علم اصول در تفسیر قرآن کریم» با حضور جمعی از طلاب و پژوهشگران حوزه علمیه قم برگزار شد.

این همایش از ویژه برنامه های سی و هشتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) شامگاه چهارشنبه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد.

این نشست همراه با حضور جمع زیادی از اساتید، نخبگان، طلاب و علمای حوزه های علمیه بود که غالب آنها از اساتید مطرح سطوح عالی و خارج اصول فقه حوزه بودند.

در این همایش که با همکاری انجمن اصول فقه حوزه برگزار شد، از تندیس گرامیداشت روز علم اصول و فهرست چکیده مقالات مسائل اصولی تهیه شده توسط انجمن اصول فقه حوزه با حضور مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سبحانی رونمایی شد.

آیت الله سبحانی استاد برجسته درس خارج حوزه در این نشست علم اصول را یکی از ریشه ای ترین علوم حوزوی و زیربنای فقه دانست و تأکید کرد که این علم نیازمند به روز رسانی و تجدید نظر است.

از دیگر سخنرانان این نشست می‌توان به حجت الاسلام والمسلمین محمدی رییس انجمن اصول فقه حوزه اشاره کرد که وی نیز علم اصول را علمی فرافقی دانست و با اشاره به آخرین فعالیت های انجمن اصول فقه حوزه از برگزاری 180 نشست و میزگرد علمی و کرسی نقد و بررسی از سوی این انجمن خبرداد.

محمدجواد نجفی قدسی رییس دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) و دو نفر از پژوهشگران حوزه نیز در این مراسم سخنرانی کردند.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل