ال جی یک گوشی منعطف با نمایشگر جمع شونده را ثبت اختراع کرد


ال جی یک گوشی منعطف با نمایشگر جمع شونده را ثبت اختراع کرد

کمپانی ال جی در فوریه سال جاری، برای ثبت طراحی یک گوشی منعطف با نمایشگر جمع شونده اقدام کرد. به تازگی این حق اختراع به LG داده شده و حالا اسناد آن بیرون آمده است. هم‌اکنون تعدادی گوشی منعطف وارد بازار شده‌ که شاخص‌‍‌ترین آن‌ها، سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس هستند. لنوو هم... نوشته ال جی یک گوشی منعطف با نمایشگر جمع شونده را ثبت اختراع کرد...

کمپانی ال جی در فوریه سال جاری، برای ثبت طراحی یک گوشی منعطف با نمایشگر جمع شونده اقدام کرد. به تازگی این حق اختراع به LG داده شده و حالا اسناد آن بیرون آمده است.

هم‌اکنون تعدادی گوشی منعطف وارد بازار شده‌ که شاخص‌‍‌ترین آن‌ها، سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس هستند. لنوو هم به تازگی نخستین گوشی انعطاف پذیر خود را از برند زیر مجموعه‌اش معرفی کرد؛ موتورولا ریزر 2019 که به موبایل‌های تاشو قدیمی شباهت دارد. ال جی نیز بیکار ننشسته و روی یک گوشی منعطف با نمایشگر جمع شونده کار کرده است.

البته این اولین بار نیست که LG برای ثبت چنین اختراعی اقدام می‌کند؛ دو سال پیش هم کمپانی کره‌ای صاحب پتنت مشابهی شده بود. دفعه قبل، تمرکز اصلی روی نحوه کارکرد بود و این‌بار به طراحی دستگاه بیشتر توجه شده است. در اسناد مربوط به پتنت جدید علاوه بر توضیح مختصری درباره این گوشی منعطف و نمایشگر جمع شونده آن، تصاویری هم از زوایای مختلف وجود دارد.

ال جی یک گوشی منعطف با نمایشگر جمع شونده را ثبت اختراع کردال جی یک گوشی منعطف با نمایشگر جمع شونده را ثبت اختراع کرد

شاید اولین چیزی که جلب توجه کند، ضخامت بسیار کم دستگاه باشد. همچنین روی صفحه نمایش هیچ برشی دیده نمی‌شود. حاشیه‌ها نیز از تمام جهات باریک هستند. همه این‌ها، چهره‌ی مدرنی به گوشی منعطف ال جی داده‌اند.

با کشیدن دستگاه به دو طرف، به نمایشگری دسترسی پیدا می‌کنید که دو برابر بزرگ‌تر از حالت جمع شده است و مناسب برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی. البته این دستگاه یک eReader نیست و در پتنت به طور واضح اشاره شده که گوشی موبایل است؛ هرچند که در تصاویر، محل قرارگیری قطعاتی مانند دوربین و سنسورها را نمی‌توان یافت. همچنین درباره مکانیسم جمع شدن و بیرون آمدن نمایشگر هم توضیح بیشتری داده نشده است.

ال جی یک گوشی منعطف با نمایشگر جمع شونده را ثبت اختراع کردال جی یک گوشی منعطف با نمایشگر جمع شونده را ثبت اختراع کرد

علاوه بر ال جی، سامسونگ هم چندی پیش روی یک گوشی منعطف با طراحی مشابه کار کرده بود؛ با این تفاوت که نمایشگر جمع شونده‌ی آن نه به صورت متقارن از دو طرف، بلکه از سمت راست بیرون می‌آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر