::مرادویردی -پلاک های رند خودرو در جمهوری آذربایجان


::مرادویردی -پلاک های رند خودرو در جمهوری آذربایجان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (http://www.iribnews.ir/) از باکو؛ پلاک‌های رند خودرو‌ها در جمهوری آذربایجان علاقه‌مندان...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از باکو؛ پلاک‌های رند خودرو‌ها در جمهوری آذربایجان علاقه‌مندان خاصی دارد و به قیمت‌های بالا و چندین برابر پلا‌های عادی به فروش می‌رسند.
مالک خورده با پلاک رند
علم الدین مرادلی - کارشناس اجتماعی
فروشنده پلاک رند
علاقه مندی مردم به این نوع پلاک‌های خودرو، موجب شده است درحالی که قیمت پلاک عادی یک خودرو فقط ۳۵ منات است در صورت رند بودن همین پلاک به قیمت‌های بالاتری همچون پنج هزار منات، ده هزار منات، وحتی تا یکصد هزار منات به قیمت یک واحد مسکونی فروخته شوند.
این نوع پلاک‌ها با اعداد و ارقام و حروف هم شکل در خود مرکز دولتی واگذاری پلاک هم به صورت سفارشی پلاک با اعداد و ارقام و حروف مشخص به قیمت بالاتر از پلاک‌های معمولی وعادی واگذار می‌شوند.
"علم الدین مرادلی" کارشناس اجتماعی در این زمینه گفت:: این نوع پلاک‌ها قبلا در مراکز واگذاری پلاک به ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ منات براساس میزان رند بودن اعداد و حروف آن واگذار می‌شد، ولی چند ماهی است که با مصوبه مجلس کمی قیمت آن‌ها بالاتر رفته است و بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ منات واگذار می‌شوند.
وی افزود: خرید و فروش این نوع پلاک‌ها بدون فروش خودرو غیر قانونی است، اما برخی با نوشتن نامه‌ای به عنوان بخشش و هدیه خود پلاک را به دیگری انتقال می‌دهند، اما در اصل خود آن‌ها صاحب پلاک شناخته می‌شوند.
این رویه موجب شده است بازار این نوع پلاک‌ها بویژه در سایت‌های اینترنتی به قیمت‌های خیالی و به چندین برابر قیمت واقعی به فروش گذاشته شده و خرید و فروش می‌شوند.
هرچند برخی از مردم بویژه افراد میانسال و پرسن و سال چندان اهمیتی به این نوع پلاک‌ها قائل نیستند، اما برخی دیگر بویژه نسل جوان میل خاصی به خرید و داشتن این نوع پلاک‌ها دارند.
روند بودن شماره پلاک، همخوانی اعداد آن با تاریخ تولد و یا تاریخ ازدواج و یا همانندی حروف آن با حروف نام و نام خانوادگی دارنده خودرو ویا بستگان نزدیک آن ویا دیگر رمز و رموزی که شاید فقط خود دارنده خودرو می‌داند از جمله دلایل علاقه مندی مردم به این نوع پلاک‌های رند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس