مایکروسافت کورتانا فقط تا سال 2020 مهمان اندروید و آی او اس است


مایکروسافت کورتانا فقط تا سال 2020 مهمان اندروید و آی او اس است

شرکت مایکروسافت فقط تا سال 2020 از دستیار مجازی مایکروسافت کورتانا (Microsoft Cortana) در دو پلتفرم اندروید و آی او اس پشتیبانی خواهد کرد. این تاریخ، پایان عمر دستیار مجازی کورتانا به عنوان یک اپلیکیشن موبایلی مستقل است! در حالی که دو دستیار گوگل اسیستنت و الکسا به لطف اسپیکرهای هوشمند محبوبی نظیر گوگل هوم و... نوشته مایکروسافت کورتانا فقط تا...

شرکت مایکروسافت فقط تا سال 2020 از دستیار مجازی مایکروسافت کورتانا (Microsoft Cortana) در دو پلتفرم اندروید و آی او اس پشتیبانی خواهد کرد. این تاریخ، پایان عمر دستیار مجازی کورتانا به عنوان یک اپلیکیشن موبایلی مستقل است!

در حالی که دو دستیار گوگل اسیستنت و الکسا به لطف اسپیکرهای هوشمند محبوبی نظیر گوگل هوم و آمازون اکو نخستین نام‌هایی هستن که وقتی فردی به دنبال یک دستیار مجازی است به ذهنش خطور می‌کند،‌ اما نباید دستیار مجازی مایکروسافت که با نام کورتانا فعالیت می‌کند را نیز فراموش کرد. چندید پس از فعالیت آن در ویندوز، مایکروسافت دستیار خود را در قالب یک اپلیکیشن موبایلی برای دو پلتفرم اندروید و آی او اس نیز عرضه کرد.

اما متاسفانه کاربران مایکروسافت کورتانا در اندروید و آی او اس فقط می‌توانند تا سال چند ماه دیگر از آن بهره‌مند شوند و از آن پس،‌ دیگر از سوی توسعه دهنده پشتیبانی نخواهند شد. مایکروسافت در یک پست وبلاگی نوشته است که پشتیبانی از دو پلتفرم اندروید و آی او اس فقط تا 31 ژانویه 2020 (11 بهمن 98) انجام خواهد گرفت! در این پست،‌این چنین آمده است:

برای کمک به سودمند کردن دستیار دیجیتالی شما، ما در حال ادغام کورتانا در برنامه‌های محوری Microsoft 365 هستیم. به عنوان بخشی از این تکامل، ما از اپلیکیشن کورتانا فقط تا 31 ژانویه 2020 در دو بازار اندروید و آی او اس پشتیبانی می‌کنیم. پس از آن، تمام محتوای شما نظیر یادآورها و لیست‌هایتان دیگر در اپلیکیشن کورتانا یا مایکروسافت لانچر کارایی نخواهند داشت، اما همچنان از طریق این دستیار در ویندوز می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

مایکروسافت کورتانا دیگر یک اپلیکیشن مستقل موبایلی نیست!

در حالی که مایکروسافت موفقیتی را در بخش سخت افزاری بازار موبایل تجربه نکرد، تلاش می‌کند با عرضه‌ی اپلیکیشن برای پلتفرم‌های مختلف بتواند در بازار حضور داشته باشد. حال علیرغم اینکه این شرکت ردموندی به بازار موبایل علاقه‌مند است، اما عجیب است که دیگر نمی‌خواهد دستیار مجازی خودش را به عنوان یک اپلیکیشن مستقل در گوشی‌های هوشمند داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید