مسابقات جهانی قزاقستان عرصه درخشش آلیش‌کاران ایرانی است


مسابقات جهانی قزاقستان عرصه درخشش آلیش‌کاران ایرانی است

تهران- ایرنا- نایب رییس زنان فدراسیون کشتی گفت: با توجه به سابقه مدال‌آوری آلیش‌کاران در مسابقات جهانی، ملی‌پوشان در رقابت‌های جهانی قزاقستان هم خواهند درخشید.

«فاطمه درخشانی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: در حال حاضر آلیش‌کاران خود را برای مسابقات جهانی آلیش که از ۲۹ آذر تا ۲ دی در نورسلطان قزاقستان برگزار می‌شود، آماده می‌کنند. اولین اردوی تمرینی کشتی‌گیران از یکم تا دهم آذر برگزار می‌شود و نفرات اول تا سوم به این اردو دعوت شدند. ورزشکاران بعد از یک هفته استراحت در اردوی دوم تا زمان اعزام شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشتی‌گیران در رشته آلیش مدال‌آوری داشتند و در مسابقات جهانی آلیش قرقیزستان نایب قهرمان شدند، می‌توانند در مسابقات جهانی قزاقستان مقام کسب کنند. ۶ وزن در این مسابقات شرکت می‌کنند که در هر وزن یک کشتی‌گیر راهی این رقابت‌ها می‌شود.

نایب رییس زنان فدراسیون کشتی درباره برنامه های کشتی کلاسیک و آلیش یادآور شد: اردوی مشترک تدارکاتی تیم ملی کشتی کلاسیک زنان با نپال در آذر یا دی برگزار خواهد شد. همچنین بعد از مسابقات جهانی آلیش دوره تکمیلی مربیگری را برای کشتی کلاسیک و آلیش با حضور یک مربی آذربایجانی برپا می‌کنیم. علاوه بر آن ۱۱ دی ماه مسابقات قهرمانی کشور کشتی کلاسیک آغاز می‌شود و اسفند ماه نیز زمان شروع لیگ کشتی کلاسیک و آلیش خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کشتی‌گیران کلاسیک در مسابقات برون مرزی حضور می‌یابند، افزود: سبک کلاسیک را فدراسیون کشتی ایران ابداع کرد و حتی ایران میزبانی مسابقه‌های بین المللی لبنان را در سال ۹۷ برعهده داشت و ملی‌پوشان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کردند. کلاسیک جزو سبک‌های اتحادیه جهانی کشتی نیست که مسابقه بین المللی داشته باشد اما با توجه به اینکه علاقمندان خاص خود را در این عرصه دارد، تنها در سطح مسابقات قهرمانی کشوری برگزار می‌شود. فدراسیون به دلیل مشکلات مالی نمی‌تواند میزبانی مسابقات بین‌المللی کشتی کلاسیک را برعهده بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا