تشکیل کمیته مبارزه با فقر و تبعیض اجتماعی در مراکش


تشکیل کمیته مبارزه با فقر و تبعیض اجتماعی در مراکش

کاخ پادشاهی مراکش از انتصاب وزیر کشور سابق به عنوان رئیس کمیته مبارزه با فقر و تبعیض اجتماعی خبر داد.

به گزارش افکارنیوز،

کاخ پادشاهی مراکش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، محمد ششم، پادشاه این کشور شکیب بن موسی، وزیر کشور سابق و سفیر مراکش در فرانسه را به عنوان رئیس کمیته مبارزه با فقر و تبعیض اجتماعی منصوب کرد.

اخبار بین الملل - محمد ششم در ژوئیه اعلام کرده بود، این کمیته به دنبال تدوین یک الگوی توسعه‌ای برای اصلاح بخش‌های آموزش، بهداشت، کشاورزی، مالیات‌ و سرمایه‌گذاری است. پادشاه مراکش آن زمان اذعان کرد، آنچه در سال‌های اخیر در حوزه زیرساخت‌ها محقق شد، همانند راه‌های اصلی، راه‌آهن‌ قطارهای سریع، بنادر، انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه شهری شامل حال تمامی بخش‌های کشور نبودند.

مراکش در رتبه ۱۲۳ لیست توسعه انسانی سازمان ملل قرار دارد زیرا مناطق حومه‌ای آن از کمبود خدمات آموزشی و بهداشتی رنج می‌برند. طبق گزارش ماه گذشته بانک جهانی، تعداد فقرا در مراکش و یا کسانی که در معرض خطر فقر قرار دارند، به حدود ۹ میلیون تن یعنی ۲۴ درصد ساکنان این کشور رسیده است.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد، در پی کاهش تولیدات کشاورزی در مراکش رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۲.۸ درصد کاهش یابد و با این نرخ فرصت‌های شغلی کافی در این کشور که با مشکل بیکاری مواجه است، ایجاد نمی‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها