حرکت نورانی اربعین یک مشارکت عمومی و همگانی بود


حرکت نورانی اربعین یک مشارکت عمومی و همگانی بود

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین حرکت نورانی اربعین حسینی را حاصل مشارکت عمومی و همگانی دانست و گفت: استان قزوین امسال در این راستا عملکرد قابل قبول و شایسته‌ای داشت.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی شامگاه چهارشنبه در جلسه تقدیر از فعالان اربعین حسینی قزوین که در آستان مطهر امامزاده اسماعیل (ع) برگزار شد، افزود: راهپیمایی اربعین حسینی امروز تبدیل به یک بنای آبادی شده که توسط افرادی که دل‌هایشان را همسو با یکدیگر کرده‌اند، توانسته‌اند این حرکت را به وجود آورند.

وی با بیان اینکه خداوند همواره بر سه عنصر ایمان، تقوا و تسلیم بودن تاکید داشته، تصریح کرد: پروردگار عالم با مشاهده این عناصر، آنگاه انسان‌ها را به آشتی و اتحاد با یکدیگر دعوت می‌فرماید.

به گفته آیت‌الله عابدینی، خداوند همیشه کاری که با تقوا همراه باشد را قبول می‌کند و می‌فرماید "هر کاری بدون تقوا معنایی پیدا نمی‌کند".

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه امروز برکت وجودی امام حسین (ع) تنها به اربعین حتم نمی‌شود، یادآور شد: موکب‌های آن حضرت امسال و قبل از آغاز اربعین در اقصی نقاط کشور به یاری سیل‌زدگان و حادثه دیدگان ناشی از زلزله نیز شتافتند.

وی به حضور موکب‌های استان در مراسم اربعین امسال اشاره و تصریح کرد: دسته‌های عزاداری و موکب‌های برپا شده نه با نام قزوین بلکه به نام جمهوری اسلامی خدمات قابل توجه و مناسبی را به عزاداران حسینی ارایه دادند.

به گفته وی، تمامی فعالیت‌ها و خدمات ارایه شده توسط موکب‌های استان قزوین در حوزه فرهنگی، درمانی و پزشکی، حمل و نقل و تبلیغات در سطح ملی به شیفتگان آن حضرت مورد توجه عام و خاص قرار داشت.

آیت‌الله عابدینی ظرفیت استان را به لحاظ وجود خیران، مدیران جوان و کارکشته و حوزه علمیه قابل توجه دانست و گفت: باید قدر چنین ظرفیت‌هایی دانسته شود تا در مناسبت‌های خاص بتوان از وجود آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

در پایان این نشست از برگزارکنندگان مراسم اربعین حسینی از جمله مدیران و سرپرستان موکب‌ها، خیران، ستاد بازسازی عتبات عالیات، خادمان و مداحان اهل بیت عصمت (ع) دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌های استان تقدیر به عمل آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط