به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بخشی از اتفاقات مهم حوزه اجتماعی به شرح زیر است:

مهم‌ترین رویداد هفته: افزایش قیمت بنزین

ساعت صفر جمعه گذشته روز 24 آبان شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران محترم سه قوه، ضمن اعلام افزایش قیمت بنزین از 1000 تومامن به 1500 تومان، از سهمیه‌بندی بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز خبر داد و قیمت سهمیه آزاد را 3000 تومان اعلام کرد.

در ارتباط با این رویداد مهم نیز مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: حداکثر ۶ سهمیه ۶۰ لیتری، یعنی برابر با ۳۶۰ لیتر، برای سواری‌های شخصی در کارت سوخت قابل ذخیره‌سازی است.

اخطار هفته: افزایش قیمت ممنوع!

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از اجرایی شدن طرح مدیریت مصرف سوخت تاکسی و نحوه سهمیه اختصاصی در این حوزه خبر داد و گفت: رانندگان درخواست می‌شود ضمن ارائه خدمات مناسب از هرگونه افزایش کرایه خارج از چارچوب قانونی آن جداً خودداری کنند.

در این رابطه مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به گرانی قیمت بنزین، گفت: نرخ بلیت مترو افزایش نمی‌یابد و حتی به آن فکر هم نمی‌کنیم.

هشدار هفته: پیامک‌های جعلی

وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای درباره ارسال پیامک‌های جعلی در ارتباط با طرح «حمایت معیشتی» اعلام کرد: فرایند پرداخت به مشمولان طرح حمایت معیشتی تا هفته آینده ادامه دارد و هیچگونه پیامکی مبنی بر شمول، قطع و ثبت‌نام یارانه یا طرح حمایت معیشتی برای هموطنان ارسال نمی‌شود و هرگونه پیامک در این خصوص جعلی است.

همچنین رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا اعلام کرد: اخیرا افرادی به بهانه ثبت‌نام در سایت «سبد حمایتی دولت» و «سهمیه‌بندی بنزین تاکسی‌های اینترنتی» اقدام به ارسال پیامک به هموطنان کرده در حالی که این سایت‌ها جعلی است و هیچ گونه اعتباری ندارند.

عذرخواهی هفته: شهردار تهران

پیروز حناچی ، شهردار تهران، با اشاره به بارش برف در برخی از مناطق پایتخت در روز شنبه 25 آبان‌ماه که منجر به ایجاد ترافیک سنگین در معابر پایتخت شد، گفت: اگر مردم از عملکرد شهرداری ناراحت شده باشند ما عذرخواهی می‌کنیم.

برکناری هفته: دو شهردار ناحیه تهران

شهرداران ناحیه ۴ و ناحیه ۵ منطقه یک تهران به علت عملکرد ضعیف در موضوع بارش برف روز شنبه 25 آبان‌ماه برکنار شدند.

خبر خوب هفته: بلیت رایگان برای سربازان

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از اهدای کارت بلیت رایگان اتوبوس و مترو به سربازان خبر داد، و گفت: براساس ماده ۸۰ قانون خدمت وظیفه عمومی، شهرداری‌ها موظفند تا با همکاری برخی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند، تسهیلاتی را برای استفاده رایگان سربازان از قطار، اتوبوس، ورزشگاه‌ها، گردشگاه‌ها، موزه‌ها، سینما‌ها و ... پیش‌بینی کنند.

***

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور نیز از تخصیص و پرداخت هزار میلیارد ریال برای توزیع رایگان شیر مدارس با اولویت هشت استان کمتر برخوردار خبر داد.

***

از دیگر خبرهای خوب هفته می‌توان به عفو و تخفیف مجازات ۴۲۲ نفر از محکومان تعزیراتی با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد.

***

وزیر راه و شهرسازی نیز اعلام کرد: آمادگی داریم که زمین رایگان در اختیار اشخاص حقوقی قرار بدهیم تا منازل استیجاری راهی برای قشر آسیب‌پذیر ایجاد کنند شهرداری و شورای شهر آمادگی داشته باشد آنها را حمایت خواهیم کرد.

تکذیب هفته: محمد اسلامی

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، درباره افزایش سقف وام مسکن گفت: ما باید کاری کنیم جامعه هدف ما در خرید مسکن توانمند شوند و کارهایی که تورم‌زاست انجام نمی‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه بانک مسکن به بانک مرکزی درخواست داده وام قابل انتقال از سازنده به خریدار است. بنابراین جامعه هدف ما مهم است. اگر جامعه هدف نتواند قسط بدهد از دور خارج می‌شود. در حالی که می‌خواهیم قشر متوسط به پایین را توانمند کنیم.