تمامی کشور‌ها به ایران حق داده‌اند که تعهدات برجامی خود را کاهش دهد


تمامی کشور‌ها به ایران حق داده‌اند که تعهدات برجامی خود را کاهش دهد

فعال اصلاح طلب گفت: تقریباً تمامی کشور‌ها پذیرفته‌اند که وقتی طرف مقابل به تعهدات خود عمل نمی‌کند ایران نیز حق دارد تعهدات برجامی خود را کاهش دهد.

به گزارش افکارنیوز،

علی صوفی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران در همان گام اول، سیاست و مواضع خود را درباره برجام و تداوم بدعهدی‌های طرف غربی اعلام کرد.

اخبار سیاسی- او ادامه داد: در همان گام اول هم شاهد بودیم که طرفین غربی واکنش‌های بسیاری از خود نشان دادند و حتی یک سری تهدید‌هایی را نیز در برابر کشورمان از خود نشان دادند، اما امروز شرایط به وضعیت عادی بازگشته است و تقریباً تمامی کشور‌ها پذیرفته‌اند که وقتی طرف مقابل به تعهدات خود عمل نمی‌کند ایران نیز حق دارد تعهدات خود را در قبال برجام کاهش دهد؛ درنتیجه این امری طبیعی است و به نظر اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.

صوفی درباره تداوم بدعهدی‌های طرف غربی گفت: تنها یک گام دیگر باقی مانده است که ایران به طور کامل از برجام خارج شود و این امر نشان می‌دهد که مواضع ایران کاملاً جدی است، ضمن اینکه ایران راه بازگشت را هم نبسته و چنانچه آنها به تعهدات خود عمل کنند گام‌های ایران نیز قابل برگشت است.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است پس از این گام‌ها طرفین اروپایی به تعهدات خود عمل کنند، گفت: معتقدم که این مسیر آنها را مجبور خواهد کرد که به تعهدات خود عمل کنند، زیرا ممکن است تمامی دستاورد‌های بسیاری که در نشست‌های ۵+۱ بدست آورده بودند از دست رود، پس باید به دستاوردهایشان احترام بگذارند؛ در نتیجه من کاملاً به این موضوع خوش‌بین هستم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...