حلالی: تیم ملی با ویلموتس نه تنها رشد نکرده بلکه پسرفت داشته است


حلالی: تیم ملی با ویلموتس نه تنها رشد نکرده بلکه پسرفت داشته است

هافبک اسبق باشگاه پرسپولیس و تیم ملی فوتبال کشورمان به ارزیابی وضعیت ایران پس از باخت به عراق پرداخت.

به گزارش افکارنیوز،

اسماعیل حلالی درباره ارزیابی اش از وضعیت تیم ملی فوتبال ایران پس از باخت به تیم‌های بحرین و عراق بیان کرد: باختن به عراق و بحرین یک بحث است، اما موضوع مهم‌تر این است که به لحاظ فنی شرایط مناسبی نداشتیم. تیم ما از زمان شروع کار ویلموتس نه تنها رشد نکرده بلکه پسرفت داشته است. حتی در بازی با عراق یکی از بدترین نمایش‌های ۱۵ سال اخیرمان را ارائه کردیم.

اخبار ورزشی- او افزود: این باخت‌ها دلایل متعددی دارد که مهم‌ترین آن مشخص نبودن تکلیف ویلموتس در فاصله یک هفته مانده تا بازی با عراق و تاخیر در شروع تمرینات تیم ملی بود. این مسائل تاثیرگذار است که نمی‌خواهم چندان به آن‌ها وارد شوم، اما به هرحال نباید به حدی روی تیم ما تاثیر می‌گذاشت که تا این اندازه مقابل عراق ضعیف ظاهر شویم.

تکیه بر نتیجه گرایی یکی از مهم‌ترین عوامل پسرفت فوتبال ملی است

حلالی تصریح کرد: یکی از عوامل پسرفت تیم ملی این است که باشگاه‌های ما هم به صورت اصولی روی زمین فوتبال بازی نمی‌کنند و همه دنبال نتیجه گیری هستند. تیم ملی مان هم از هشت سال پیش به ساختار دفاعی مستحکم، بازی بسته و استفاده از تک موقعیت‌ها عادت کرده است. کل کار تیم ملی در زمان کی روش به این مسائل معطوف شده است. آموزش اصولی فوتبال هم در باشگاه‌های مان تعطیل شده و تنها مدیرعامل به مربی برای نتیجه گیری فشار می‌آورد. به همین دلیل مربی هم تنها سراغ استفاده از زودبازده‌ترین روش می‌رود و به پیشرفت تیم و بازیکن اهمیتی نمی‌دهد. تمام این عوامل سبب عقب افتادگی فوتبال ملی می‌شود.

دو دوره مانند آب خوردن به جام جهانی رفتیم، اما باید به ویلموتس زمان بدهیم

او درباره مطرح شدن بحث برکناری مارک ویلموتس گفت: اجرایی شدن تکفرات ویلموتس نیاز به زمان دارد و باید به او فرصت بدهیم، اما از طرفی هم باید به این نکته دقت کنیم در صورت از دست دادن شانس صعود به جام جهانی دیگر فرصتی نمی‌ماند. هر مربی‌ای زمان شروع کارش با یک تیم اهداف آن باشگاه را قبول کرده و در همان راستا حرکت می‌کند. ۲ دوره مانند آب خوردن به جام جهانی صعود کرده ایم و ویلموتس هم شرایط را قبول کرده و مربی تیم ملی ایران شده است.

صعود نکردن تیم ملی به جام جهانی برای ویلموتس گران تمام می‌شود

هافبک اسبق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ کوچک‌ترین کاری است که ویلموتس باید با تیم ملی ایران انجام بدهد. در این شرایط حتی اگر او در جام ملت‌های آسیا مانند کی روش موفق نباشد، دست کم می‌گوییم تیم ملی را به جام جهانی برده است. وضعیت تیم ملی بزرگسالان ایران مانند تیم امید نیست که یک مربی بهانه بیاورد و بگوید این تیم ۴۴ سال است موفقیتی نداشته است. صعود به جام جهانی برای ویلموتس و تیم ملی نقد است و اگر ما این فرصت را هم از دست بدهیم، وضعیت برای این مربی گران تمام می‌شود. اگر تیم ملی ایران به جام جهانی قطر صعود نکند، وجهه و اعتبار ویلموتس هم دچار آسیب می‌شود.

در شرایط فعلی موافق برکناری ویلموتس نیستم

او افزود: قول می‌دهم تیم ملی هر چهار بازی آتی اش را می‌برد و با توجه به تساوی تیم‌های عراق و بحرین به عنوان تیم اول راهی مرحله بعدی می‌شود. من به هیچ وجه در شرایط فعلی موافق برکناری ویلموتس نیستم.

هیچ بحثی درباره توانمندی‌های شجاعی نیست، اما در شرایط فعلی کارایی ندارد

حلالی درباره انتقاد‌هایی که پس از بازی با عراق علیه مسعود شجاعی مطرح شده است، گفت: هر فوتبالیستی توانمندی خاصی دارد. هیچ بحثی هم درباره توانمندی‌های مسعود نیست، اما در برهه کنونی با توجه به بالا رفتن سن، کارایی و توانایی‌ای که از یک هافبک بازی ساز انتظار می‌رود ندارد. شاید او نمی‌تواند در شرایط پرفشار عملکرد خوبی داشته باشد چراکه بدنش آماده نیست و من اطلاع دقیقی از وضعیت مسعود که بازیکن باتجربه، ارزشمند و زحمتکشی برای تیم ملی بوده است ندارم. به نظر من هم شجاعی در بازی‌های اخیرش برای تیم ملی کیفیت بالایی نداشته است.

مربیان تیم ملی همیشه پروازی بوده و لیگ ایران را کوچک می‌بینند

او درباره غیبت‌های متوالی مارک ویلموس گفت: این موضوع یکی دیگر از مشکلات تیم ملی ایران است. مربیان تیم ملی ایران همیشه پروازی بوده اند و نمی‌توانند لیگ ایران را ببینند. مدیریت ضعیف فوتبال کشورمان سبب این رفتار مربیان خارجی می‌شود. مربیان داخلی هم نسبت به رفت و آمد‌های بدون حساب و کتاب سرمربیان تیم ملی به ایران ناراضی هستند. امثال ویلموتس و کی روش لیگ ایران را کوچک می‌بینند. حتی سرمربی سابق تیم ملی که هشت سال در فوتبال ایران هر کاری دلش خواست انجام داد، اواخر دوران فعالیتش فوتبال مان را مسخره می‌کرد. آن‌ها پول مان را می‌خورن و هم مسخره مان می‌کنند.

وقتی ویلموتس انتظار دارد دلار به موقع وارد حسابش شود، باید در زمان مناسب به ایران بیاید

هافبک اسبق پرسپولیس تصریح کرد: وقتی ویلموتس انتظار دارد دلار در زمان مناسب به حسابش واریز شود، باید همیشه در ایران باشد و با تماشای بازی‌های لیگ کیفیت بازیکنان را زیرنظر بگیرد. نه اینکه مدام وحید هاشمیان را مامور این کار کند. خود ویلموتس باید نظارت دقیقی روی بازی‌ها داشته باشد. کسی هم نیست جلوی او را بگیرد. اگر ما در زمان مقرر پول ویلموتس را بدهیم در زمان مقرر هم می‌توانیم گوش او را بگیریم. وقتی سرمربی تیم ملی در موعد تعیین شده پولش را نمی‌گیرد خودش را محق می‌داند هرکاری دلش می‌خواهد، انجام بدهد. این راهش نیست و باید فکری اساسی صورت بگیرد تا دیگر ویلموتس ۲ روز پس از بازی با عراق به ایران نیاید.

جای بازگشت قوچان نژاد باید به فکر پرورش بازیکنان ۱۸، ۱۹ ساله باشیم

حلالی درباره احتمال بازگشت بازیکنانی مانند رضا قوچان نژاد به تیم ملی اظهار داشت: وقتی می‌گوییم مسعود شجاعی باید به دلیل بالا رفتن سن به تیم ملی دعوت شود دیگر نباید انتظار داشته باشیم رضا قوچان نژاد که از این تیم خداحافظی کرده است از تصمیمش کوتاه آمده و به این تیم بازگردد. باید جای اینکه فکر بازگشت قوچان نژاد باشیم، فکر پرورش بازیکنان ۱۸، ۱۹ ساله باشیم. باید افکارمان را تغییر بدهیم و فکر نوسازی تیم ملی باشیم. ضمن اینکه مهاجم مان خوبی در تیم ملی حضور دارند و احتمال دارد او بازگشت به تیم ملی پشت خط آن‌ها بماند. بهترین زمانی که فوتبالیست می‌تواند در تیم ملی حضور داشته باشد بین ۲۰ تا ۳۰ سال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا