530 کیلومتر تونل در کشور در دست ساخت و طراحی است


530 کیلومتر تونل در کشور در دست ساخت و طراحی است

تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 330 کیلومتر تونل در حوزه راه و راه‌آهن در دست بهره‌برداری و 530 کیلومتر نیز در دست ساخت و طراحی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در سیزدهمین کنفرانس تونل افزود: ساخت تونل هم اکنون معادل آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی که در بحث ساخت و مطالعه ۲ برابر شده‌اند، رشد بیش از ۵۰ درصدی را تجربه می کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران در شرایطی قرار دارد که سیستم جغرافیایی، کوهستانی بودن و تمرکز جمعیت کشور در غرب و شمال کوهستانی، ایجاب می‌کند دسترسی‌های آسان، ایمن و سریع بیش از پیش فراهم شود.

اسلامی اضافه کرد: در دهه ۶۰ با موافقت دولت، دستوری گرفته شد تا با ایجاد یک کنسرسیوم داخلی و خارجی، اتوبان تهران – شمال بدون دست زدن به طبیعت با پل و تونل از لواسان تا صلاح‌الدین کلای شمال ختم شود. یک برش زیبا که فقط با پل و تونل بود و در صوت اجرایی شدن مسیر ۱۱۵ کیلومتری آن، حدود یک ساعت به طول می‌انجامید.

وی افزود: به هر حال این مسیر انتخاب نشد و به جای آن روی مسیر دیگری کار شد که سال‌هاست گرفتار آن بوده و چاره‌ای هم جز تکمیل آن نداریم.

این عضو هیات دولت ادامه داد:‌ مطالعات اولیه اتصال مترو تهران به شمال کشور انجام شده و اگر یک سرمایه‌گذاری به صورت کنسرسیوم برای آن ایجاد شود، عبور از البرز با حفر تونل‌های عریض توسط گروه مهندسان تونل کشور با یک مسافت کوتاه انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟