بازار خودرو چه واکنشی به افزایش قیمت بنزین نشان داد؟


بازار خودرو چه واکنشی به افزایش قیمت بنزین نشان داد؟

با افزایش قیمت بنزین، همه منتظر این هستند که ببینند بازار خودرو چه واکنشی به این گرانی نشان خواهد داد. آیا قیمت خودرو در بازار افزایش پیدا می‌کند یا شاهد کاهش قیمت ماشین خواهیم بود؟ از ساعت صفر جمعه 24 آبان 98، طرح سهمیه بندی بنزین مجددا آغاز شد و شاهد افزایش قیمت بنزین آزاد... نوشته بازار خودرو چه واکنشی به افزایش قیمت بنزین نشان داد؟ اولین...

با افزایش قیمت بنزین، همه منتظر این هستند که ببینند بازار خودرو چه واکنشی به این گرانی نشان خواهد داد. آیا قیمت خودرو در بازار افزایش پیدا می‌کند یا شاهد کاهش قیمت ماشین خواهیم بود؟

از ساعت صفر جمعه 24 آبان 98، طرح سهمیه بندی بنزین مجددا آغاز شد و شاهد افزایش قیمت بنزین آزاد به 3000 تومان بودیم. پس از این اتفاق همه منتظر واکنش بازار خودرو به افزایش قیمت بنزین هستند. همزمان با این اتفاق، ‌نظارت‌ها بر بازار برای کنترل قیمت انواع کالاها شدت پیدا کرده و بازار خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. با نگاهی به وضعیت بازار خودرو متوجه می‌شویم که رکود شدیدی بر بازار حاکم شده و تقریبا هیچ معامله‌ای صورت نمی‌گیرد. در طول دو سه هفته اخیر کاهش عرضه خودرو به بازار از سوی خودروسازان باعث شده بود تا قیمت‌ها روند صعودی به خود بگیرند، اما با افزایش قیمت بنزین، خرید و فروش خودرو متوقف شده و به نظر می‌رسد مردم منتظر هستند تا ببینند قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند یا کاهش می‌یابد.

پیش‌بینی کارشناسان از وضعیت بازار خودرو

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که گران شدن بنزین باعث افزایش قیمت خودروهای کم مصرف و کاهش قیمت خودروهای پرمصرف می‌شود. از سوی دیگر با توجه به ثابت باقی ماندن قیمت گاز CNG، پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای خرید خودروهای گازسوز یا دوگانه سوز افزایش پیدا کند و قیمت این خودروها نیز دچار افزایش شود.

فعلا که هیچ یک از این سناریوها اتفاق نیفتاده و بازار با رکود شدیدی مواجه شده است و همانطور که گفتیم همه منتظر روزهای آینده هستند تا ببینید چه اتفاقی میفتد. البته در این بین برخی دلالان و سودجویان از وضعیت موجود سوءاستفاده کرده و با اعلام قیمت‌های بالاتر در سایت‌های خرید و فروش خودرو قصد دارند در بازار حباب ایجاد کنند و باعث افزایش قیمت خودرو شوند. این اتفاقی است که معمولا رخ می‌دهد و همیشه دلالان و افراد سودجو در کمین نشسته‌اند و از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا قیمت‌ها را بالا ببرند. بعضی از مردم نیز فریب این افزایش قیمت را می‌خورند و از ترس این که باز هم قیمت‌ها بالاتر برود نسبت به خرید خودرو اقدام می‌کنند. بنابراین از مردم می‌خواهیم که گول این دلال‌بازی‌ها و حباب غیر واقعی ایجاد شده در بازار خودرو را نخورند و اجازه ندهند با بالا رفتن قیمت خودرو، دلالان به هدف خود برسند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق