ساخت و مرمت 423 خانه سیلزدگان همدان به پایان رسید


ساخت و مرمت 423 خانه سیلزدگان همدان به پایان رسید

همدان- ایرنا- فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: ساخت و مرمت منازل 500 خانوار سیل زده به سپاه این استان محول شده بود که تاکنون 200 واحد احداث و 223 مرمت شد.

سردار مظاهر مجیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین همدانی ها به سیل زدگان کشور امداد رسانی خوبی کردند که شامل توزیع ۱۳ هزار بسته غذایی و ارسال حدود ۶۰ هزار دست لباس و پوشاک بود که ۱۰ هزار دست از این تعداد توسط کارگاه های تولیدی تامین شدند.

وی ارسال ۱۳ هزار تخته پتو، ۵۰۵ تخته فرش، ۴۰۰ هزار قرص نان، یک هزار و ۲۰۰ کیسه آرد، ۶۴ هزار بسته بهداشتی، استقرار تیم های پزشکی به گلستان و لرستان و ارسال ۱۷۰ هزار گونی برای بستن راه سیل را از دیگر اقدام ها برشمرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان درباره برنامه های هفته بسیج گفت: ۸۰۰ برنامه در قالب ۵۳ عنوان توسط مجموعه نواحی سپاه شهرستان ها در این هفته برگزار می شود که یکی از آنها بهره برداری از منازل احداث شده برای سیل زدگان همدان است.

سردار مجیدی افزود: در اولین روز هفته بسیج که به نام "بسیج، مقاومت، ایثار و شهادت" نامگذاری شده، آیین عطر افشانی گلزار شهدا با حضور خانواده شهدا و ایثارگران صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: دیدار نخبگان بسیج با ائمه جمعه و آغاز اعزام سه هزار تن از دانش آموزان به اردوهای راهیان نور جنوب کشور از دیگر برنامه ها است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع)استان همدان ادامه داد: شهروندان از برنامه یادواره شهدا و آبروی محله استقبال زیادی داشتند و در هفته بسیج ۶۰ یادواره شهید برگزار می شود.

سردار مجیدی گفت: دیدار با ۵۰۰ خانواده شهید، ادامه اجرای طرح میز خدمت در تمامی شهرستان تحت عنوان ۴۰ میز خدمت در ۴۰ سالگی انقلاب صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه روز دوم هفته بسیج باعنوان "بسیج اخلاق و معنویت" نامگذاری شده است ادامه داد: برگزاری دعای ندبه و سخنرانی های فرهنگی و مذهبی با عنوان بسیج زمینه ساز ظهور در اولویت است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان یادآوری کرد: از ۱۰ سال پیش برنامه ای با محوریت تربیت نیروهای انقلاب به اسم حلقه صالحین آغاز شد که در این راستا روز جمعه برنامه میقات صالحین برگزار می شود.

سردار مجیدی ارائه مشاوره رایگان به اقشار مختلف توسط اقشار طلاب، حقوق دانان، پزشکان و سایر اقشار را از برنامه های روز دوم هفته بسیج عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سومین روز هفته بسیج "بسیج، علم و فناوری" نامگذاری شده گفت: همزمان با دوم آذر نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب در تالار قرآن شهر همدان گشایش می یابد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان برگزاری مجامع بسیج در استان و شهرستان ها، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، برگزاری یادواره شهدای زن و ایثارگر، افتتاح مهدهای قرآنی، اعزام تیم های جهادی و پیشکسوتان به مناطق محروم و سیل زده استان، همایش معرفی الگوهای برتر فرهنگی و معلمان تراز اسلامی، تبیین گام دوم انقلاب اسلامی و نقش بسیج در تحقق آن و اجتماع بزرگ بسیجیان را از دیگر برنامه های هفته بسیج برشمرد.

سردار مجیدی اظهار داشت: عملیات اجرایی اردوگاه صیانت نهاوند با کارکرد آموزش و تربیت معتادان به اتمام رسیده و در این هفته بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: در آخرین روز هفته بسیج به نام "بسیج، اقتصاد مقاومتی، جهاد خدمت رسانی"، جشنواره ای برگزار و از برگزیدگان طرح صالحین از جمله اعضا و مربیان برتر تجلیل می شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: سپاه همدان تامین ۵۰۰ جهیزیه برای افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی را تعهد کرده که ۲۰۰ مورد آن در آخرین روز از هفته بسیج واگذار می شود.

سردار مجیدی اظهار داشت : ابتدای امسال با بحث ۴۰ سالگی انقلاب قرار شد ۴۰ هزار طرح اجرا و بهره برداری شود که یک هزار ۴۰ طرح متعلق به همدان بود.

وی بیان کرد: در این راستا آخرین روز هفته بسیج ۱۸ طرح احداث و مرمت مسجد بهره برداری می شود که ۵۰ درصد هزینه اجرای این طرح ها توسط دستگاه های اجرایی و مابقی توسط سپاه تامین شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع)استان همدان افزود: برخی از روستاهای دارای جمعیت بالا روحانی نداشتند بنابراین با ساخت ۲۸ خانه عالم تاکنون زمینه استقرار ۲۰ روحانی فراهم شده است.

سردار مجیدی تکمیل و احداث ۲۵ سالن ورزشی در نقاط مختلف استان همدان، تکمیل ۲۵ مدرسه با همکاری آموزش و پرورش، تکمیل شبکه آبرسانی چهار روستا و مرمت و تفکیک سرویس بهداشتی مشترک بین دختران و پسران دانش آموز ۱۶۴ مدرسه را از دیگر فعالیت های صورت گرفته توسط سپاه همدان دانست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403