وحدت گروه‌های مقاومت در صحنه میدانی/ رای 165 کشور به نفع حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین


وحدت گروه‌های مقاومت در صحنه میدانی/ رای 165 کشور به نفع حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، جمیل مزهر عضو جبهه خلق برای آزادی فلسطین تاکید کرد اشغالگران اسرائیلی در تلاش‌های خود برای ایجاد شکاف و دودستگی میان گروه‌های مقاومت و تنها گذاشتن جنبش جهاد اسلامی در خلال تنش آفرینی و تجاوزات اخیر خود به نوار غزه که 34 شهید و بیش از 100 زخمی به جا گذاشت، شکست خورد. جمیل مزهر در گفت‌وگو با العهد خاطر نشان...

وحدت گروه‌های مقاومت در صحنه میدانی/ رای 165 کشور به نفع حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، جمیل مزهر عضو جبهه خلق برای آزادی فلسطین تاکید کرد اشغالگران اسرائیلی در تلاش‌های خود برای ایجاد شکاف و دودستگی میان گروه‌های مقاومت و تنها گذاشتن جنبش جهاد اسلامی در خلال تنش آفرینی و تجاوزات اخیر خود به نوار غزه که 34 شهید و بیش از 100 زخمی به جا گذاشت، شکست خورد.

جمیل مزهر در گفت‌وگو با العهد خاطر نشان کرد مقاومت در میدان متحد شد و گروه‌های مقاومت با تجاوزات وحشیانه و جنایتکارانه دشمن اسرائیلی مقابله کردند.

مزهر اظهار داشت ما و تمام گروه‌های فلسطینی در حال بازنگری در فعالیت نظامی میدانی برای درس گرفتن از گذشته با هدف پر کردن هرگونه شکاف هستیم تا اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین نقش و جایگاه خود برای اداره نبردها با دشمن را اخذ کند.

وی تاکید کرد وحدت میدانی، فعالیت اتاق مشترک گروه‌های مقاومت را تقویت می‌کند که می‌تواند قدرت مقاومت و مقابله آن با تجاوزگری اسرائیل را دوچندان کند. مزهر تصریح کرد روزهای آینده شاهد عملیات بازنگری جدید در شکاف‌هایی خواهیم بود که گروه‌های مقاومت با هدف توسعه و تقویت توانمندی‌هایش در دفع تجاوزات پیاپی رژیم صهیونیستی به مردم ما با آن روبرو شده‌اند.

سازمان ملل : 165 کشور به نفع حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین رای دادند
شامگاه سه شنبه،‌165 کشور به قطعنامه حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین رای دادند، این رای‌گیری در جریان نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک صورت گرفت.

ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از رای اکثریت کشورها به نفع قطعنامه تعیین سرنوشت ملت فلسطین در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل استقبال کرد. بر اساس این گزارش، 165 کشور به این قطعنامه رای مثبت، پنج کشور رای مخالف و 9 کشور هم رای ممتنع دادند. همچنان که شاهد تحول در موضع بسیاری از کشورها از جمله کانادا بودیم که به نفع این قطعنامه رای داد.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان از کشورهایی که به این قطعنامه رای مثبت دادند، تشکر کرد و از کشورهای جهان خواست بر سر حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین و پایان اشغالگری اسرائیل در سرزمین فلسطین برای اینکه ملت فلسطین بتواند حق خود را اعمال کند، متحد شوند.

وی افزود رای قاطع به این قطعنامه، پاسخ طبیعی کشورهای عضو جامعه جهانی به موضع اخیر دولت آمریکا درباره شهرک‌های اسرائیلی غیرقانونی است.

المالکی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواست به مسئولیت‌های خود در حمایت از حقوق ملت فلسطین که غیرقابل خدشه است،‌عمل کرده و اقدامات عملی برای رویارویی با اشغالگران اسرائیلی اتخاذ کنند.

المالکی تاکید کرد:دیپلماسی فلسطینی تمام تلاش‌ها برای از بین بردن حقوق ملت فلسطین در استقلال و تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس و بازگشت آوارگان به سرزمینشان را خنثی خواهد کرد.

بازداشت صدها کودک فلسطینی از ابتدای سال 2019 و ادامه نقض حقوق آنها در زندان‌های اشغالگران
مرکز رسیدگی به امور اسیران فلسطینی اعلام کرد اشغالگران از ابتدای سال جاری میلادی(2019)، 745 کودک فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.

این مرکز آورده است کودکانی را که اشغالگران از ابتدای سال تا پایان اکتبر گذشته بازداشت کرده‌‌اند، زیر هجده سال هستند.

این مرکز به مناسبت روز جهانی کودک که برابر با بیستم نوامبر هر سال است، آورده است اشغالگران به بازداشت حدود 200 کودک در زندان‌های مجدو، عوفر، و الدامون ادامه می‌ دهند و بخش دیگری از کودکان قدس در مراکز ویژه اشغالگران زندانی هستند.

مرکز رسیدگی به امور اسیران فلسطینی اعلام کرد اشغالگران در جریان بازداشت کودکان از همان لحظه نخست تا بازداشت آنها به شیوه وحشیانه عمل کرده و آنها را از منازلشان در آخرین ساعات شب می‌ربایند و حقوق آنها را نقض می‌‌کنند.

بر اساس گزارش این مرکز، پس از سال 2015، ده‌ها مورد مربوط به کودکان ثبت شده که اشغالگران به صورت مستقیم و عمدی در جریان عملیات بازداشت این کودکان به سمت آنها تیراندازی کرده‌اند، علاوه بر اینکه این کودکان هنگام انتقال به مراکز بازجویی و بازداشت از آب و غذا محروم می‌شوند و مورد ضرب و شتم و انواع ناسزاها و الفاظ زشت و تهدید و ارعاب قرار می‌گیرند و تحت فشار و تهدید از آنها اعتراف گرفته می‌شود و احکام علیه آنها به صورت غیابی صادر می‌شود و احکام و جرایم مالی بالایی بر آنها تحمیل می‌شود.

در این گزارش آمده است تجاوزگری علیه حقوق کودکان فلسطینی در دوره بازداشت در زندان‌ها همچون محرومیت از تکمیل تحصیل و محرومیت از ملاقات خانواده یا درمان مناسب برای کسانی که از بیماری‌هایی رنج می‌برند که نیاز به رسیدگی و پیگیری پزشکی جدی دارد، ادامه دارد.

این گزارش آورده است از سال 2015، مسئله اسیران کودک شاهد تحولات متعددی بوده از جمله اینکه قوانین نژادپرستانه علیه آنها تصویب شده و احکام حبس بالایی علیه آنها صادر می‌شود که در برخی موارد به بیش از 10 سال حبس و حتی تا حبس ابد هم می‌رسد.

در این گزارش با اشاره به پرونده سه اسیر فلسطینی به نام‌های سلیمان محمد ابوغرش 17 ساله از اردوگاه قلندیه، نضال زیاد عامر 17 ساله از ازدوگاه جنین و حافظ ابراهیم زیود 16 ساله از استان جنین در کرانه باختری، بار دیگر از نهادهای حقوقی بین المللی از جمله یونیسف خواسته شده است تمام تلاش‌های خود را برای حمایت از کودکان فلسطینی به کار گیرند.

خبر دیگر اینکه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و کمیته‌های مقاومت فلسطین هم تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کردند. جمعیت علمای صور لبنان هم تجاوزگری رژیم صهیونیستی به سوریه و تجاوزات مستمر به لبنان را محکوم کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در