اعتبارات لرستان برای بازسازی زیرساخت‎های سیلزده کافی نیست


اعتبارات لرستان برای بازسازی زیرساخت‎های سیلزده کافی نیست

خرم‎آباد - ایرنا - معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری لرستان گفت: اعتبارات لرستان برای بازسازی زیرساخت‎های تخریب شده ناشی از سیل بویژه پل‎ها و راه‎ها کافی نیست.

به گزارش ایرنا گودرز امیری روز چهارشنبه در جمع رسانه ها اظهار داشت: در سیل فروردین ماه امسال ۲هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده آسیب دیده که ۱۲۰کیلومتر آن به طور کلی تخریب شد.

وی افزود: کار بازسازی ۴۰ کیلومتر از جاده تخریبی خرم آباد - پلدختر آغاز شده و با توجه به عبور رودخانه کشکان از کنار این محور ایمن نیست که به همین منظور عملیات لایروبی رودخانه به طور همزمان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات لرستان جهت بازسازی جاده و پل ها کافی نیست گفت: ۷۰۰ پل در سیل تخریب شد که اکنون ۹۰ دستگاه پل در حال احداث و ۷۰دستگاه پل دیگر در حال تعمیر می باشد.

امیری به آسیب جدی جاده های روستایی اشاره کرد و افزود:مقرر شده برای این مناطق اعتبار ویژه ای تخصیص یابد تا دولت بتواند در این بخش کارهای موثری انجام دهد.

وی اظهار داشت: روند بازسازی ۴۵کیلومتر ازجاده قدیم پلدختر- خرم آباد توسط قرارگاه خاتم الانبیاء به کندی پیش می رود و امیدواریم با افزایش تجهیزات این روال تسریع شود.

جاده خرم آباد پلدختر حدود ۱۲۰ کیلومتر طول دارد که بر اثر سیل فروردین ماه نقاط مختلف آن از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب و یا دچار آسیب شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور