32 درصد ریزگرد‌های کره جنوبی از چین می‌آیند


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) به نقل از خبرگزاری یونهاپ از سئول، تحقیقات مشترک سئول، پکن و...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری یونهاپ از سئول، تحقیقات مشترک سئول، پکن و توکیو که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می‌دهد حدود ۳۲ درصد ریزگرد‌ها در کره جنوبی از چین می‌آید. آلودگی ریزگرد‌ها هم اکنون به چالشی زیست محیطی برای منطقه تبدیل شده است.
خلاصه این تحقیق که در پایگاه اینترنتی موسسه ملی تحقیقات محیط زیست منتشر شد حاکیست چین، کره جنوبی و ژاپن به ترتیب مسئول ۹۱, ۵۱.۲ و ۵۵.۴ درصد از آلودگی‌ها هستند. سهم چین در ریزگرد‌های شهر‌های بزرگ کره جنوبی ۳۲.۱ درصد و در شهر‌های بزرگ ژاپن ۲۴.۶ درصد است.
نتایج به دست آمده نشان می‌دهد حدود ۵۱.۲ درصد از ریزگرد‌ها کره جنوبی مربوط به عوامل داخلی است. از سوی دیگر کره جنوبی مسئولی ۸.۲ درصد از ریزگرد‌ها در مناطق شهری ژاپن و ۱.۹ درصد ریزگرد‌ها در شهر‌های چین است.
این تحقیق در چارچوب طرح تحقیقاتی مشترک درباره آلاینده‌های جوی فرامرزی در آسیای شمال شرقی صورت گرفت. این طرح منطقه‌ای از سال ۱۹۹۶ توسط سه کشور آغاز شد تا طی آن کیفیت هوا، تاثیر بر کشور‌های همسایه و اجرای سیاست‌های هریک از کشور‌ها به منظور بهبود کیفیت هوا بررسی شود.
گزارش اخیر بر مبنای نتایج تحقیقات صورت گرفته بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ به ویژه در مورد سهم این سه کشور در سطوح ذرات معلق یا غلظت ریزگرد‌هایی با قطر کمتر از ۲.۵ میکرومتر است. پژوهشگران اطلاعات به دست آمده در نه مرکز نظارتی در سه کشور را بررسی کردند. نکته مثبت این است که پژوهشگران اعلام کرد متوسط سالانه غلظت آلاینده‌ها هوا شامل ذرات معلق و ریزگرد‌ها در ایستگاه‌های نظارتی کاهش یافته است.
ذرات معلق عامل احتمالی بیماری‌های تنفسی و برخی سرطان‌ها هستند. این ذرات می‌توانند عمیقا در ریه‌ها نفوذ کنند. ریزگرد‌ها ممکن است به طور مستقیم توسط رگ‌های خونی جذب شوند و مشکلات سلامتی جدی به وجود آورند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403