ایران و ارمنستان سند الزامات فنی سامانه تبادل الکترونیکی اطلاعات پیشرفته امضا کردند


ایران و ارمنستان سند الزامات فنی سامانه تبادل الکترونیکی اطلاعات پیشرفته امضا کردند

مسکو - ایرنا - مقامات گمرک جمهوری اسلامی ایران و کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان سند الزامات فنی سامانه تبادل الکترونیکی اطلاعات پیشرفته امضا کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این سند در حاشیه کنفرانس "راه‌حل‌های دیجیتالی جهت تسهیل همکاری‌های مرزی و بازرگانی"، با هدف تعمیق همکاری مراجع و نهادهای گمرکی دو کشور، امضا شد.

«علی بعیدی مفردنیا» معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک جمهوری اسلامی ایران طرف ایرانی امضا کننده این سند بود.

همزمان ارمنستان سندی مشابه را با گرجستان نیز به امضا رساند.

«داویت آنانیان» رئیس کمیته درآمدهای دولتی جمهوری ارمنستان با اشاره به اسناد امضا شده با کشورهای همسایه اظهار داشت که تبادل اطلاعات با کشورها با استفاده از فن‌آوری اطلاعات کمک خواهد کرد تا نظارت و کنترل مرزی آسان‌تر شود و در پی آن مبارزه علیه قاچاق و کنترل مرزی بهبود یابد.
کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان به تازگی میزبان کنفرانس منطقه‌ای با موضوع "راه‌حل‌های دیجیتالی جهت تسهیل همکاری‌های مرزی و بازرگانی" در ایروان بود.

در این همایش «تیگران آوینیان» معاون نخست‌وزیر، «داویت آنانیان» رئیس کمیته درآمدهای دولتی، «کویمو میکوری» دبیر کل سازمان جهانی گمرک، «دیمیتری ماریئاس» نماینده دائم برنامه توسعه سازمان ملل در ارمنستان، نمایندگان نهادهای بین‌المللی، بخش‌های خصوصی و دولتی و نمایندگان سرویس‌های گمرکی کشورهای دیگر حضور داشتند.
شایان ذکر است، «بعیدی مفردنیا» که در راس هیاتی برای شرکت در این کنفرانس منطقه‌ای در ایروان به سر می‌برد با حضور در سفارت جمهوری اسلامی در ایروان با «حسین عمیدی» کاردار موقت سفارت و «محسن رحیمی» رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی در ایروان دیدار و درباره تسریع در اجرای همکاری‌های اقتصادی دو کشور گفت‌وگو و رایزنی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش