راهنمای تمیز کردن سماور


راهنمای تمیز کردن سماور

راهکارهایی که در منزل برای تمیز کردن سماور ارائه می شود از راهکارهای آسانی است که می توانید به راحتی در منزل با ایفاده از آن این کار را انجام دهید و رسوبات موجود در سماور را که باعث کدر شدن آب جوش و لای شدن آن می شود از بین ببرید. این راهکارها بسیار ساده هستند و به خوبی این رسوبات را از بین می برند که در این بخش برخی از این تکنیک ها را برای شما...

راهکارهایی که در منزل برای تمیز کردن سماور ارائه می شود از راهکارهای آسانی است که می توانید به راحتی در منزل با ایفاده از آن این کار را انجام دهید و رسوبات موجود در سماور را که باعث کدر شدن آب جوش و لای شدن آن می شود از بین ببرید. این راهکارها بسیار ساده هستند و به خوبی این رسوبات را از بین می برند که در این بخش برخی از این تکنیک ها را برای شما عزیزان بازگو خواهیم کرد. راهنمای تمیز کردن سماور

راهنمای تمیز کردن سماور:

۶ روش مختلف برای انجام این کار وجود دارد که هر یک به نحوی می توانند تاثیرگذار باشند و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید این راهکارها نه تنها به سماور شما آسیب نمی زنند بلکه موجب تازه تر شدن و تمیز شدن آن می شوند.

تکنیک۱:

اولین و راحت ترین راه برای از بین بردن جرم سماور زمانی است که سماور دارای جرم کم با لایه سطحی است. در این زمان شما می توانید فقط با جوشاندن آب سماور و پر کردن آن با آب یخ این رسوبات را از بین ببرید.

راهنمای تمیز کردن سماور
راهنمای تمیز کردن سماور

تکنیک ۲:

استفاده از سرکه نیز یکی دیگر از راهکارها برای تمیز کردن سماور است در این روش مقداری سرکه را درون سماور ریخته و روش حرارت قرار می دهید تا به جوش آید و بعد از ۱۰ دقیقه سرکه را از درون آن خالی کنید.

راهنمای تمیز کردن سماور

تکنیک ۳:

گوش ماهی یا به عبارتی فلس صدف نیز برای این کار مناسب است انداختن این فلس ها در سماور و جوشاندن آن موجب می شود تا رسوبات به گوش ماهی ها جذب گردند.

تکنیک ۴:

در این روش باید از سیب زمینی رنده شده استفاده کنید سیب زمینی ها را درون سماور ریخته و اجازه دهید به جوش آید اضافه کردن مقداری زاج سفید نیز می تواند تاثیرگذار باشد.

تکنیک ۵:

جوش شیرین نیز برای انجام این کار بسیار مناسب است به اندازه ۲ قاشق از جوش شیرین را در شماور ریخته و بر روی شعله قرا دهید تا به جوش آید با انجام این کار در چند مرحله می توانید به راحتی رسوب موجود در سماور را از بین ببرید.

راهنمای تمیز کردن سماور

تکنینک۶:

در صورتی که رسوبات موجود در سماور زیاد باشند می توانید با پر کردن سماور با استفاده از آب و قرار دادن آن در یخچال به مدت یک روز این رسوبات را از بین ببرید.

استفاده از تکنیک های از تمیز کردن سماور موج می شود تا رسوبات موجود در سماور از بین بروند و در نتیجه سماور دوام بیشتری خواهد داشت. وجود این رسوبات موجب بد طعم شدن و بد رنگ شدن چای می شود.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر