میزگرد بررسی پیامدهای اعتیاد در بین بانوان در ایرنا بروجرد برگزار شد


میزگرد بررسی پیامدهای اعتیاد در بین بانوان در ایرنا بروجرد برگزار شد

بروجرد - ایرنا - میزگرد بررسی پیامدها و آسیب‎هایی که اعتیاد اعم از گرفتار شدن زنان و یا همسرانشان با حضور مسئولان و کارشناسان حوزه های مختلف در دفتر ایرنا بروجرد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این میزگرد که با حضور اعظم همتی دبیر کمیته امور بانوان فرمانداری، زهرا گودرزی مسئول پیشگیری بهزیستی بروجرد، مهشاد غلامی کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان، فاطمه کردی مدیر موسسه خیریه باران مهر یزدان و سرهنگ فاطمه رحیمی افسر تحقیق کلانتری ۱۱ تختی بروجرد برگزار شد به اثرات مخربی که اعتیاد بر بانوان دارد پرداخته شد.

اعتیاد بعنوان یک پدیده اجتماعی و تهدیدی علیه زنان است که عوامل متعددی در پیدایش این معضل اجتماعی نقش دارند؛ اما آنچه که بیشتر در این میزگرد مورد تاکید کارشناسان قرار داشت مساله ؛ در دسترس بودن مواد مخدر است که به راحتی تامین می شود و همین مساله اعتیاد را در جامعه افزایش می دهد.

کارشناسان دعوت شده در این میزگرد بر این باور هستند که بنا بر مشاهدات و تجربیاتی که در زمینه اعتیاد در جامعه زنان داشته اند؛ بیشتر زنانی که گرفتار اعتیاد شده اند افرادی بوده اند که از سوی یکی از اعضای مرد خانواده و بخصوص از سوی همسران شان گرفتار اعتیاد شده اند.

اعتیاد آنجا که زن معتاد هم نشده باشد ولی مرد خانواده گرفتار اعتیاد شده باشد مشکلاتی برای زنان در جنبه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در پی دارد که در صورت عدم آموزش و در صورتی که مهارت آموزی و توانمند سازی در حوزه خانواده صورت نگیرد ، دامنه آسیب هایی اجتماعی که به دنبال اعتیاد همسران زنان در جامعه نیز گسترده تر می شود.

کارشناسان بر این باورند اعتیاد و پیامدهای آن بر خانواده و زنان قربانیانی دارد که این قربانیان در گام نخست زنان و در مرحله بعدی کودکان هستند.

بنا بر نظر کارشناسان حوزه اجتماعی که در حیطه اعتیاد فعالیت دارند، طلاق یکی از مهمترین پیامدهایی است که بر اثر اعتیاد در جامعه و در شهرستان بروجرد نیز رو به افزایش است و اکنون شمار زنان سرپرست خانواری که بر اثر اعتیاد همسران شان جدا شده اند نیز رو به افزایش است.

مشروح این میزگرد بزودی بر روی سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان منتشر می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...