قطعی آب، برق و گاز مدارس به دلیل بدهی قابل پذیرش نیست


قطعی آب، برق و گاز مدارس به دلیل بدهی قابل پذیرش نیست

فرماندار بندر مرزی آستارا گفت: هرگونه قطعی آب، برق و گاز مدارس به دلیل بدهی قابل پذیرش نیست.

حسن رستم زاد در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: جلسات این شورا از مهمترین جلسات در هر شهرستان است که باید همه اعضای اصلی در آن حضور پر رنگ و تأثیرگذار داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید طبق قانون شرایط ایده آل تحصیل برای فرزندان این مرز و بوم مهیا شود، ادامه داد: برخی مافیای قدرت آموزشگاهی و مدرسه ای در کشور مانع از حذف کنکور و ایجاد شرایط آسان تحصیل هستند و همین موضوع در نخبه پروری تأثیرگذار است.

رستم زاد با اشاره به اینکه ارائه طرح های اصولی مانع از ایجاد سر و صدا می شود، خاطر نشان کرد: برخی از والدین که توان مالی دارند، به آموزش و پرورش کمک می کنند که خیلی مهم است.

وی بر نصب سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد در مدارس شهرستان تأکید کرد و افزود: هرگونه قطعی آب، برق و گاز مدارس به دلیل بدهی قابل پذیرش نیست و شرکت های مربوطه باید با اجرای راهکار اصولی از این عمل پرهیز کنند.

رستم زاد، پرداختن به نماز و نمازخوانی را از اولویت های آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه فرزندان پس از خانواده بیشترین وقت را در مدرسه می گذرانند، باید مصوبات اینگونه جلسات در راستای ارتقای سطح کیفی باشد.

آینده نظام به دانش آموزان بستگی دارد

حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا، امام جمعه بندر آستارا در این جلسه، اظهار کرد: جلسه شورای آموزش و پرورش، جلسه سیاست گذاری در این حوزه است و بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری اینگونه جلسات باید تحول در این حوزه ایجاد کند، تصریح کرد: نباید به این شورا به عنوان یک جلسه حاشیه ای نگاه شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به 18 هزار دانش آموز و دو هزار معلم فعال در مدارس شهرستان آستارا اشاره و گفت: آینده نظام و کشور به این دانش آموزان و معلمان بستگی دارد.

امام جمعه آستارا در ادامه به ارائه راهکارها و کاهش آسیب ها در این حوزه تأکید کرد و افزود: اغلب مهاجرانی که به شهرستان می آیند، در آمار بی سوادی تغییر ایجاد می کنند که باید نهضت سواد آموزی برای آن برنامه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه جامعه ای که بی سواد باشد، کور است، خاطرنشان کرد: در دین هم به مقوله تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش پرداخته شده است و باید ما هم به آن توجه ویژه کنیم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه هر یک از اعضا به بیان راهکارهای خود پرداختند و مشکلات موجود در برخی مدارس شهرستان بررسی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران