فیصل مقداد: با اشغالگری آمریکا، اسرائیل و ترکیه مقابله خواهیم کرد


فیصل مقداد: با اشغالگری آمریکا، اسرائیل و ترکیه مقابله خواهیم کرد

معاون وزیر خارجه سوریه ضمن انتقاد از توطئه‌های رژیم صهیونیستی علیه این کشور، تأکید کرد که این رژیم حامی تمامی کسانی است که در پی از بین بردن تمامیت ارضی سوریه و اتحاد ملت این کشور هستند.

فیصل مقداد: با اشغالگری آمریکا، اسرائیل و ترکیه مقابله خواهیم کردبه گزارش فانوس، «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه بار دیگر تأکید کرد که رژیم صهیونیستی عامل تمامی توطئه‌هایی است که علیه سوریه و سایر کشورهای منطقه صورت می‌گیرد.

مقداد در حاشیه چهل و نهمین سالگرد روز ملی پادشاهی عمان گفت که «اسرائیل، از تروریست‌ها و قاتلان و تمامی کسانی حمایت می‌کند که در پی از بین بردن تمامیت ارضی سوریه و اتحاد ملت این کشور هستند».

روزنامه «الوطن» سوریه به نقل از وی گزارش داد که «در حال حاضر در خاک سوریه با دشمنان بسیاری مقابله می‌کنیم. ترکیه به بهانه‌های مختلف به تجاوزات خود در شمال سوریه ادامه می‌دهد... اگر مسئله به معنای حفظ امنیت ترکیه و سوریه باشد، ما از آن حمایت می‌کنیم».

مقداد ادامه داد: « ما با این مسئله موافق هستیم که امنیت سوریه را در داخل مرزهای سوریه حفظ کنیم. تُرکیه‌ای‌ها نیز باید به دور از هر گونه تجاوز یا اشغالگری، امنیت خود را در داخل ترکیه، حفظ کنند... هر گونه اشغالگری، واکنشی به همراه دارد؛ حال این اشغالگری از سوی ترکیه باشد، یا اسرائیل یا آمریکا. به هر حال، ملت و ارتش سوریه با این اشغالگری‌ها مقابله خواهد کرد».

وی ضمن تأکید بر دستاوردها و پیروزی‌های ارتش سوریه در برابر اشغالگر و سارقان نفت سوریه، تصریح کرد: «ملت سوریه در کمین همه آنان (دشمنان) است... منابع سوریه، مباح نیست و در زمان مناسب، از آن دفاع خواهیم کرد... سوریه سرزمین تمامی سوری‌هاست و نباید برای حمله به خاک سوریه، هیچ بهانه‌ای به دست ترکیه داد».

این مسئول سوری ضمن انتقاد از رفتارها و استانداردهای دوگانه شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» و ادامه سرسپردگی آنان به آمریکا، گفت: «برخی از شبه‌نظامیان کُرد به وابستگی به آمریکا ادامه می‌دهند و زمانی که احساس می‌کنند آمریکا به آنان خیانت کرده است، به سمت حکومت سوریه باز می‌گردنند. این بازی به پایان رسیده است. هیچ فرد ملی‌گرایی که به تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت وطن خود باور دارد، چنین بازی‌هایی نمی‌کند و خود را مدافع طرح‌های غربی قرار نمی‌دهد».

مقداد ضمن درخواست از تمامی ملت سوریه برای عدم اجرای چنین توطئه‌هایی، هدف از این توطئه‌ها را تحقق اهداف رژیم صهیونیستی در منطقه دانست و تصریح کرد که «همکاری با اجنبی علیه میهن، خیانت است و هیچ نام دیگری ندارد».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403