جمالی‌نژاد:ارائه تسهیلات بازسازی به مناطق سیل‌زده با شروع بارندگی‌ها در دستور کار دولت


جمالی‌نژاد:ارائه تسهیلات بازسازی به مناطق سیل‌زده با شروع بارندگی‌ها در دستور کار دولت

معاون عمرانی وزارت کشور گفت: ارائه تسهیلات برای بازسازی مناطق سیل‌زده با اولویت مسکن با شروع بارندگی‌ها در دستور کار دولت قرار گرفته است.

جمالی‌نژاد:ارائه تسهیلات بازسازی به مناطق سیل‌زده با شروع بارندگی‌ها در دستور کار دولت

مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمرانی وزارت کشور با اشاره به آخرین برنامه‌ریزی‌های دولت برای رسیدگی به مناطق سیل‌زده اظهار کرد: سیل فرودین امسال در نوع خود به دلیل گستردگی و تحت تأثیر قرار دادن حداقل ۲۴ استان کشور در قرن حاضر بی‌سابقه بوده است؛ بنابراین رسیدگی به این حجم از خسارات نیازمند تدبیر و تعریف سازوکاری جدید بود.

معاون عمرانی وزارت کشور گفت: به منظور رسیدگی جدی به استان‌های تحت تأثیر نسبت به تشکیل قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده در وزارت کشور و تشکیل ۷ کمیته تخصصی با تعریف وظایف دقیق و تقسیم کار اقدام شد.

جمالی‌نژاد ادامه داد: دولت و وزارت کشور امور مقابله و پاسخ به این بحران و رسیدگی به بازسازی مناطق سیل‌زده را در دستور کار قرار داده‌اند و با تشکیل منظم جلسات قرارگاه و کمیته‌های تخصصی، بازسازی این مناطق را برنامه‌ریزی و عملیاتی کردند.

او با بیان اینکه پیش‌بینی اعتبارات و تسهیلات برای بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده با اولویت مسکن با شروع بارندگی‌ها در دستور دولت قرار گرفته است، تصریح کرد: نخستین مصوبه برای جبران این خسارات در فروردین ماه ۹۸ توسط دولت صادر و اعتبارات لازم تخصیص یافت. در ادامه این موضوع با برآورد دقیق‌تر خسارات، دولت در خرداد و تیرماه مصوبات جداگانه‌ای برای نوسازی و بازسازی زیرساخت‌های شهری و روستایی، راه و شهرسازی، مسکن، آب و برق و فاضلاب تصویب و اعتبارات لازم را تخصیص داد.

معاون عمرانی وزارت کشور گفت: تشکیل کارگروه‌های بازسازی و نوسازی در استان‌ها به ریاست استانداران و پیگیری منظم برنامه‌های بازسازی از دیگر تصمیمات اساسی برای ساماندهی مناطق سیل‌زده بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403