یکهزار میلیارد ریال اعتباربه پرورش ماهی درهرمزگان اختصاص یافت


یکهزار میلیارد ریال اعتباربه پرورش ماهی درهرمزگان اختصاص یافت

بندرعباس - ایرنا - یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای پرورش ماهی به هرمزگان اختصاص یافت که در صورت درخواست متقاضیان به آنها پرداخت می شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به بررسی پیش بینی های بودجه سال ۹۹ اظهار داشت: این تسهیلات فرصت خوبی را به ویژه برای تعاونی های صیادی در هرمزگان فراهم می کند تا در طرح های پرورش ماهی مشارکت کنند.

فریدون همتی روز چهارشنبه افزود: هدف گذاری مسوولان برای تولید ۵۰ هزار تن ماهی پرورشی طی دو سال آینده در این استان انجام شده و برای اجرای این طرح به ویژه در روستاهای ساحلی، طبق مذاکرات صورت گرفته اعتبار یاد شده اختصاص یافت.

رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه هرمزگان اضافه کرد: وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای بودجه سال آینده ۴۲۳ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی برای استان هرمزگان در نظر گرفته شده که نسبت به بودجه سال جاری ۱۵ درصد افزایش یافته است.

همتی به رویکرد اقتصاد دریا محور در هرمزگان اشاره کرد و افزود: در این راستا طرح های پرورش ماهی و میگو در هرمزگان مورد توجه ویژه قرار دارند.

وی همچنین بیان داشت: براساس برنامه ششم توسعه باید پنج هزار هکتار گلخانه تولید محصولات کشاورزی در هرمزگان ایجاد شود و برای رسیدن به این هدف اقدامات خوبی صورت گرفته و در حال انجام است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: راه اندازی گلخانه تولید محصولات کشاورزی در هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی دشت بارق در شهرستان بشاگرد از جمله این برنامه ها می باشد که برای آن ۱۰ میلیون متر مکعب آب از سد جگین اختصاص یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل