«سفیران فناوری» به رشد ایده‌ها سرعت می‌دهند


«سفیران فناوری» به رشد ایده‌ها سرعت می‌دهند

تهران- ایرنا- رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: طرح «سفیران فناوری» به رشد ایده‌ها، حمایت و عملی شدن آنها سرعت می‌دهد و این سفیران با تایید هیات رییسه در دانشگاه و پردیس‌های مختلف حضور دارند.

عباس زارعی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به طرح «سفیران فناوری» که از سال ۹۸ توسط پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در این دانشگاه اجرایی شده است، عنوان کرد: در هر دانشکده یا پردیس نفراتی حضور دارند که ضمن انجام کارهای خود پیام‌آوران ما و دانشگاه هستند تا ارتباط به صورت مستقیم با دانشجویان و هسته‌های نوآور اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه سفیران آموزش مهارت‌های نرم را به صورت کامل دیده‌اند، ادامه داد: آنها آموزش‌های اولیه را به تیم‌های نوآور و خلاق می‌دهند همچنین مشکلات و سوالات متداول را برطرف می‌کنند در این صورت مسائل در درجه اول در خود دانشکده‌ها رفع می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تصریح کرد: سفیران فناوری ایده‌ها را از تیم‌ها و نوآوران دریافت، ارزیابی و راهنمایی می‌کنند، در مرحله بعد اگر آنها دچار مشکلات حقوقی یا مالی شوند افراد را به نهاد متولی معرفی می‌کنند، با اجرای این طرح پارک از تمرکز فیزیکی در یک محل جدا شده و فضای شبکه فناوری در کل دانشگاه توسعه داده شده است.

زارعی در ادامه عنوان کرد: مهم‌ترین هدف طرح سفیران فناوری توسعه مراکز نوآوری و رشد پارک علم و فناوری در دانشکده‌ها و پردیس‌ها است.

به گفته وی پارک از ایده‌های فناورانه دانشجویان استقبال می‌کند و انجمن‌های علمی دانشجویی در حقیقت سفیران پارک در بخش علمی دانشجویی در دانشگاه هستند.

زارعی تصریح کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه تاکنون تلاش خود را در راستای بومی‌سازی چالش‌ها و چگونگی بازتعریف معانی مراکز علم و فناوری برای تطابق این تعاریف با فرهنگ خودمان انجام داده است و در عصر تکنولوژی با هدف ایجاد فضای کسب و کار دانش‌بنیان به دنبال انتقال مهارت نرم به دانشگاه‌ها است تا گامی وسیع برای توسعه کشور برداشته شود.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری سکویی برای تبدیل ایده به کسب و کار است، افزود: ایده‌های فناورانه و خلاق در شرایط اقتصادی کنونی در حقیقت ایده‌هایی هستند که علم را به ثروت ملی تبدیل می‌کنند. طرح‌های حمایتی ایجاد شده در پارک علم و فناوری این فضا را فراهم می‌کند تا مسیر تبدیل ایده به واقعیت و واقعیت به یک بازار خاص برای ایجاد کسب و کار ثروت‌زا تسهیل شود.

پارک تخصصی کشاورزی آغاز به کار کرده است

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تصریح کرد: ماهیت و اهداف شبکه فناوری دانشگاه تهران به صورت کامل شکل گرفته است.

وی ادامه داد: شبکه فناوری مجموعه‌ای از مراکز نوآوری، مراکز رشد، آزمایشگاه‌ها، هسته‌های پژوهشی و تیم‌های حل مسئله است و تمامی امکاناتی که دانشگاه تهران در زمینه‌های مختلف دراختیار آنها قرار می‌گیرد.

زارعی عنوان کرد: پرپوزال پارک تخصصی کشاورزی ارائه و در کرج تاسیس و آغاز به کار کرده است، مرکز رشد تخصصی کشاورزی نیز در کنار آن فعالیت می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اظهار داشت: منابعی از دانشگاه نیز اعم از زمین، کارگاه‌ها و فضای نوآوری درامور دام نیز در اختیار تیم‌ها قرار گرفته و به این پارک اختصاص پیدا کرده است و در این پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی در کنار یکدیگر فعالیت دارند.

وی یادآور شد: پردیس کشاورزی کرج قدیمی‌ترین دانشگاه ایران بوده و پیش از دانشگاه تهران نیز فعالیت داشته است، پارک تخصصی کشاورزی با کمک نهادهای فعال در این حوزه فعالیت می‌کند و امیدواریم بتوانیم با هدف «نوآوری در کشاورزی» پروژه‌های کارآمد ارائه کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403