آیا کوبا را برای سفر دوست خواهم داشت؟


پیش از هر سفری مهمترین نکته ای که ذهن مسافر را با خود درگیر می کند این است: آیا این سفر برای من مناسب است؟ یا آیا این مقصد را دوست دارم؟ بهترین راه این است که اطلاعاتی در مورد آنچه که قرار است در کشور مقصد برای تان اتفاق بیفتد را جمع آوری کنید. چطور؟ ما به شما خواهیم گفت که کوبا را دوست دارید یا خیر. شما با خواندن این مطلب می توانید تصمیم...

پیش از هر سفری مهمترین نکته‌ای که ذهن مسافر را با خود درگیر می‌کند این است: " آیا این سفر برای من مناسب است؟ " یا " آیا این مقصد را دوست دارم؟"

بهترین راه این است که اطلاعاتی در مورد آنچه که قرار است در کشور مقصد برای‌تان اتفاق بیفتد را جمع‌آوری کنید. چطور؟ ما به شما خواهیم گفت که کوبا را دوست دارید یا خیر. شما با خواندن این مطلب می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا کوبا مقصد مورد علاقه شما برای گردشگری هست یا خیر. بهتر است ببینید چقدر به موارد زیر علاقه دارید، در پایان مطلب به راحتی تصمیم می‌گیرید که کوبا را برای سفر انتخاب کنید یا خیر.

تور کوبا

معماری کوبا و شهرهای آن

یکی از دلایل سفر به کوبا می‌تواند معماری تماشایی شهرهای این کشور دوست‌داشتنی باشد. معماری به سبک خود کوبا.

آیا کوبا را برای سفر دوست خواهم داشت؟

هاوانای قدیمی یا Havana Vieja

مثل یک اتاق زیرشیروانی قدیمی است. پر است از گنجینه‌هایی که غبار گرفته‌اند اما هنوز جذابیت و زیبایی خود را دارند.

سینفگوئس

شهر نامه‌های عاشقانه اینجاست. شهری با معماری متجانس و همگون. کافیست یک بار این شهر را از یک بلندی ببینید تا عاشقش شوید. ستون‌ها و سر ستون‌های ظریف این شهر را از یاد نخواهید برد.

کاماگوی

پر است از خیابان‌های عجیب و غریب. شهر دزدان دریایی! اینجا خبری از کلیسای کاتولیک و روح مذهبی نیست.

ترینیداد

یکی از زیباترین شهرهای کارائیب ترینیداد است. ترینیداد آرام و خاموش در قرن نوزدهم به خواب رفته.

کلاب‌ها و تفریحات شبانه

آیا کوبا را برای سفر دوست خواهم داشت؟

سانتاکلارا

جایی که هر چیز خوب و عالی اول در این شهر اتفاق می‌افتد. از شوهای موسیقی گرفته تا موزیک سبک راک‌اند‌رول و هر چیزی که فکرش را بکنید.

هاوانا

در این شهر کلاب‌ها و کاباره‌های کلاسیکی را خواهید دید. جایی مانند هاوانا تروپیکانا، کلابی است که رنگ و بوی انقلابی چندانی ندارد و بیشتر با حال و هوای کوبای پیش از انقلاب سازگار است.

کاسادلاپرووآ کوبا Casas de la Trova Cuba

این مراکز ساخته شدند تا هنر و فرهنگ غنی و سنتی کوبا را حفظ کنند. ماهیت سنتی موسیقی فولکلور کوبا در این خانه‌های موسیقی زنده می‌ماند.

استان یوناک Uneac

اینجا مثل فرهنگ‌نامه کوباست. پر است از مراکز هنری و استعدادهای شگفت‌انگیز در هنر موسیقی یا رقص. اینجا مثل یک دوست قدیمی است که سال‌ها از او خبر نداشتید و یکباره پیدایش می‌کنید.

از اینجا کوبا را زیر نظر بگیرید!

گیبارا Gibara

خانه برگزایر فستیوال‌های فیلم است. اما علت شهرت این شهر این فستیوال‌ها نیستند. حیات وحش غنی و جذاب این منطقه آن را جزو مناطق تماشایی قرار داده است.

ماریا دل پرتیلو

در یک جمله باید بگوییم: یک ریزورت ساحلی معرکه! چشم‌اندازی به کوه‌هایی که تا پیش از ورود کشتی انقلابیون بکر و دست‌نخورده بودند. گرانما-کشتی مبارزان کوبایی- در کنار ساحل پهلو گرفت و آنها در دل این کوه پناه گرفتند.

آیا کوبا را برای سفر دوست خواهم داشت؟

ماتانزاس

خواب را فراموش کنید. در ماتانزاس به آرامی قدم بزنید، نوشیدنی در دست، و شبانه خیابان‌هایش را تماشا کنید. روح ماتانزاس با شما همراه خواهد بود.

حیات وحش کوبا

زاپاتا

به اینجا سفر کنید تا قطره‌ای از دریای وسیع حیوانات و جانداران کوبایی را ببینید. قایق‌سواری کنید و به تماشای حیات‌وحش کوبا بروید. از موجوداتی که در معرض خطر انقراض هستند تا کروکودیل کوبایی.

آیا کوبا را برای سفر دوست خواهم داشت؟

پارک ملی کوبا

پارک ملی Alejandro De Humboldt پر است از گونه‌های اِندمیک کوبایی. خودتان را برای تماشای کوچک‌ترین قورباغه جهان در این پارک آماده کنید.

سیرا دل کوریلو Sierra del chorrillo

اینجا یک پارک حفاظت‌شده است با کلی جانور بومی کوبایی. گوره‌خر و گوزن از جمله حیواناتی هستند که اینجا خواهید دید و البته کلی حیوان عجیب و غریب دیگر.

ریومکسیمو Rio Maximo

فکر می‌کنید در این منطقه چه چیزی منتظرتان خواهد بود؟ بزرگ‌ترین اجتماع فلامینگوهای جهان در اینجا هستند. خانه‌های فلامینگوها را از نزدیک می‌توانید ببینید. این منطقه در شمال کاماگوی قرار گرفته است.

شنا، غواصی و اسنورکلینگ

آیا کوبا را برای سفر دوست خواهم داشت؟

Isla de la Juventud

لاایسلا به خاطر آب‌های بسیار شفافش معروف است. اینجا غواصی و عکاسی هر دو بسیار رواج دارند. فستیوال عکس‌های زیر آب هر ساله در این شهر برگزار می‌شود.

Jardines de la Reina

اگر یک نقطه روی زمین باشد که به شدت تحت حفاظت است و حسابی گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری در آنجا زیر نظر هستند، همین‌جاست. اینجا هیچ زیرساخت بشری وجود ندارد. همه‌ چیز تا حد امکان طبیعی و تحت حفاظت شدید است. صخره‌های نامنظم کارائیب که در دل لا رینا جا خوش کرده‌اند بهترین منظره برای تماشا هستند.

خلیج خوک‌ها

خلیج خوک‌ها همان‌ جایی است که نیروهای آمریکایی در سال 1961 تصمیم گرفتند از آن به کوبا حمله و دولت فیدل کاسترو را سرنگون کنند. اما این حمله نافرجام بود. از بحث تاریخی خلیج خوک‌ها که بگذریم باید گفت غواصی در اینجا فرقی با دیدن یک خواب شیرین ندارد.

پلایا سانتا لوسیا

ارزشش را دارد تا هر جوری شده خودتان را به سانتا لوسیا برسانید تا یک غواصی بی‌نظیر را در آب‌های شگفت‌انگیزِ نوار ساحلی شمال کوبا تجربه کنید.

تجربه آرامش در ریزورت‌های کوبا

آیا کوبا را برای سفر دوست خواهم داشت؟

وارادرو

وارادرو بزرگ‌ترین مرکز ریزورت کوباست. شاید اینجا باب‌ میل بعضی‌ها نباشد اما حقیقت این است که وارادرو همچنان محبوب است و پرطرفدار.

کایوکوکو

این منطقه با وارادرو کمی متفاوت است و البته ظرافت بیشتری نسبت به وارادرو دارد.

گواردالاواکا

سواحل اینجا ریزورت‌هایی با سطوح مختلف قیمت دارند. قسمت‌های مختلف این ریزورت واقعا ارزش دیدن دارند.

کایریاس دل نورته

دل نورته همچنان در حال گسترش از طرف ویلاکلاراست. یک حس آرامش‌بخش را در این منطقه تجربه کنید.

سواحل شن‌های سپید کارائیب

آیا کوبا را برای سفر دوست خواهم داشت؟

پلایا پیلار

ساحل مورد علاقه ارنست همینگوی اینجاست. برای مسافرها امکانات وجود دارد اما اگر به دنبال هتلی در این ساحل هستید، هنوز هیچ هتلی اینجا وجود ندارد.

وارادرو

دوازده کیلومتر ساحل یک دست سپید؛ این چیزی است که وارادرو از خودش به شما نشان خواهد داد. آرامش و سکوت در طول این ساحل زیبایی‌اش را صدچندان کرده‌ است.

پلایامگوآنا

موج‌های زیبا همراه با غرش هر از گاه ابرها چیزی است که پلایا مگوانا برای‌تان مهیا کرده است. بهترین ساحل باراکوآ، پلایا مگوآناست.

پلایا رسکوئرو

دوست‌ دارید 200 متر در طول دریا شنا کنید و باز روی پاهای‌تان بایستید و آب تا کمرتان باشد؟ رسکوئرو استخری است به وسعت یک دریا. این ساحل فوق‌العاده عمق کمی دارد و انگار برای ساعت‌های شنای لذت‌بخش ساخته شده است.

پلایا لاس پینوس

تنها چیزی که اینجا لازم دارید یک کتاب جذاب است تا در کنار ساحل ریلکس کنید و با آرامش مشغول خواندن شوید. هر از گاهی به دریا چشم بیندازید و از تماشای منظره دلربای لاس پینوس لذت ببرید. می‌توانید یک بشقاب غذای دریایی هم برای شام سفارش دهید تا همه چیز کامل شود.

تاریخ انقلاب کوبا

آیا کوبا را برای سفر دوست خواهم داشت؟

سانتاکلارا

اینجا شهر "چه" است. شهری که مجسمه چه‌گوآرا را در آن خواهید دید و می‌توانید به موزه‌ این شهر سری بزنید. این موزه در فضای باز قرار دارد و سرپوشیده نیست.

بایامو

بخش مهمی از استان گرانماست. اینجا اولین نقطه‌ای است که انقلاب کوبا در سال 1868 از آن شعله‌ور شد.

سیرا مائسترا

اینجا با شگفتی‌های تاریخی آمیخته شده و شامل یک کوه است. این کوه نقش مهمی در انقلاب کوبا داشته و همان جایی است که کاسترو مبارزاتش را آغاز کرد.

موزه انقلاب

یکی از تاثیرگذارترین موزه‌های کوبا موزه انقلاب است. در این موزه سری به همه تاریخ انقلاب کوبا بزنید.

فرهنگ بومی کوبا

کورو دِ مایتا

یکی از مهم‌ترین سایت‌های باستان‌شناسی در کوبا همین‌جاست. بسیاری از تحقیقات باستان‌شناسی، مربوط به دوره پیش از کشف آمریکا توسط کلمپ، باید از اینجا آغاز شود. این سایت حاصل حفاری یک روستای سرخپوستی و قبرستانی در این محل بوده. اسکلت 62 انسان به خوبی در این سایت قابل مشاهده است. استخوان‌های یک سگ هم در این بین وجود دارد. قدمت این روستا به اوایل قرن شانزدهم برمی‌گردد.

موزه ایندوکوبانو بانی Indicubano Bani

این موزه نمایشگاهی از دست‌سازه‌های کهن انسانی، و یکی از مهم‌ترین موزه‌های جزیره است. حتما سری به نماد برکت و حاصلخیزی بزنید. این مجسمه طلایی یکی از 20 مجسمه یا سمبل‌های یافت‌شده در کوباست.

ال گوآفه El Guafe

اینجا یکی از مسیرهای پیاده‌روی در استان گرانما (Granma) است. در اینجا می‌توانید تاریخ، فرهنگ و موارد باستان‌شناسی بسیاری را از کوبا ببینید. اینجا خدای تینو یا خدای آب را خواهید دید که بر روی سنگی به صورت برهنه حکاکی شده است.

غار موزه پارایزو Museo Arqueolögico La Cueva del Paraiso

این موزه به شکلی بسیار خلاقانه در دل یک غار ایجاد شده است. در این موزه بقایایی از انسان‌ها و ابزارهایی را خواهید دید که به قبل از کشف آمریکا مربوط می‌شود.

بوکا دِ گوآما Boca de Guama

در یک جمله می‌توان گفت اینجا مزرعه کروکودیل‌هاست. یک منطقه دیدنی طبیعی و فوق‌العاده زیبا. گواما نام رهبر بومیان این منطقه است؛ کسی که در سال 1532 در باراکوآ در مقابل اسپانیایی‌ها مقاومت کرد. این منطقه را می‌توانید با قایق بگردید. در میان نیزارها و لاگون‌های طبیعی حسابی به شما خوش می‌گذرد.

دزدان دریایی و قلعه‌های کوبا

آیا کوبا را برای سفر دوست خواهم داشت؟

قلعه‌های هاوانا

چهار بنا از بهترین نمونه‌های معماری نظامی مربوط به قرن شانزدهم در هاوانا قرار دارند.

کاماگوی

قلعه‌های این شهر چندین مرتبه برای جلوگیری از حمله دزدان دریایی جابه‌جا شد. در نهایت برای ساخت خیابان‌های کاماگوی از الگویی دخمه‌مانند، که در یونان باستان استفاده می‌شد، بهره گرفتند. سانتیاگو لاروکا، در کاماگوی، امروزه یکی از جاذبه‌های ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

ماتانزاس

اینجا اولین بار به دست انگلیسی‌ها افتاد. از آن زمان تا کنون موزه‌ای مربوط به دوران برده‌داری در این شهر به جا مانده است. بنادر این شهر هم تماشایی‌اند.

باراکوآ

اینجا شهر نخست کوبا در قلعه است. قلعه‌های استالوارت، امروز به موزه، هتل و رستوران تبدیل شده‌اند.

موزیک زنده

آیا کوبا را برای سفر دوست خواهم داشت؟

خانه موزیک یا Casa de la Müsica

ترکیبی از موسیقی و رقص شبانه در خانه موزیک هاوانا خواهید یافت. تومبا فرانچسکا نوعی رقص فولکلور کوبایی است. این رقص نخستین بار توسط ساکنین هاییتی انجام شد و سپس سنت دومینگ فرانسوی مجددا آن را بازسازی کرد و در کوبا به راه انداخت. این رقص هم اکنون در کوبا بسیار پرطرفدار است. زنان پیراهن‌های رنگارنگ و بلندی به تن می‌کنند و حرکات موزونی را انجام می‌دهند.

هاوانا و جاز

بهترین کلاب‌هایی که برای گوش دادن به موزیک جاز می‌توان به آنها سر زد، در هاواناست. کلاب جاز و کافه جاز هر دو در محدوده ودادو در هاوانا هستند.

رومبای خیابانی

رومبا در لغت بیشتر برای پارتی و جشن در شمال کوبا به کار می‌رود. رومبا اواخر قرن نوزدهم تبدیل به سبکی در موسیقی کوبا شد. امروزه رقص‌های خیابانی در سراسر کوبا اجرا می‌شود. این رقص‌ها به رومبا معروف است و در آن درام می‌زنند و بسیار شادند.



1398/08/29 | کد مطلب: 3816
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
آیا کوبا را برای سفر دوست خواهم داشت؟
آیا کوبا را برای سفر دوست خواهم داشت؟ هانیه کاظمی
آیا کوبا را برای سفر دوست خواهم داشت؟

مهندس برق، ارشد مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم


ترجمه آزاد: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!