ارومیه گزینه اصلی میزبانی جام باشگاه‌های کشتی جهان است


ارومیه گزینه اصلی میزبانی جام باشگاه‌های کشتی جهان است

ارومیه- ایرنا- دبیر هیات کشتی آذربایجان‌غربی گفت: شهر ارومیه به عنوان گزینه‌ اصلی برای میزبانی پیکارهای جام باشگاه‌های 2019 کشتی فرنگی جهان که اواسط آذر ماه امسال برگزار می‌شود، انتخاب شد.

کامل محمدزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این کیش، خوزستان، خراسان‌شمالی و تهران برای میزبانی جام باشگاه‌های کشتی جهان درخواست داده بودند ولی بر اساس آخرین تصمیم مسئولان سازمان لیگ فدراسیون کشور، شهر ارومیه به عنوان گزینه اصلی برای میزبانی این رویداد مهم جهانی مطرح است.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد برگزاری مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه‌های ۲۰۱۹ جهان، رقابت‌های کشتی فرنگی از ۱۳ تا ۱۵ آذرماه /در ارومیه/ و پس از آن نیز پیکارهای مسابقات کشتی آزاد نیز از ۲۷ تا ۲۹ آذر ماه جاری در یکی از شهرهای منتخب فدراسیون ایران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: رقابت‌های کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان با حضور تیم‌هایی از هشت کشور ترکیه، ازبکستان، قزاقستان، روسیه، کوبا، جمهوری‌آذربایجان، گرجستان و ۲ تیم از ایران برگزار خواهد شد.

دبیر هیات کشتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز چهاردهمین مسابقات بین‌المللی شاهد به مدت سه روز با حضور ۱۰ تیم خارجی و داخلی در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه برگزار شد، گفت: در آن مسابقات سه تیم در قالب تیم ملی ایران، ۲ تیم منتخب آذربایجان‌غربی و پنج تیم از کشورهای ارمنستان، روسیه، جمهوری‌آذربایجان، سوریه و ترکیه شرکت داشتند.
«محمدزاده» با بیان اینکه پیش از آن هم دومین دوره مسابقات جام شاهد در سال ۱۳۸۲ به میزبانی ارومیه برگزار شد، ادامه داد: اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۱۶ میلادی این رقابت‌ها را به‌ عنوان معتبرترین مسابقات رده سنی جوانان در ۲ بخش فرنگی و آزاد انتخاب کرد.

آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه سابقه درخشانی در میزبانی مسابقات جهانی، آسیایی و بین‌المللی در رشته‌های مختلف ورزشی دارد و سالن زیبای ۶ هزار نفری غدیر این شهر آماده میزبانی رویدادهای مهم ورزشی است.

امسال رقابت‌های هفته سوم لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ والیبال، مسابقات مقدماتی فوتسال قهرمانی ۲۰۲۰ آسیا،مسابقات اوراآسیایی بودو و مرحله سوم تور بین‌المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان به میزبانی شهر ارومیه برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش