بوکسور اهل نقده قهرمان ایران شد


بوکسور اهل نقده قهرمان ایران شد

ارومیه - ایرنا - سرمربی تیم بوکس آذربایجان‌غربی گفت: «حسین دانشور» ورزشکار ملی‌پوش وزن 81 کیلوگرم اهل شهرستان نقده در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بر سکوی قهرمانی جای گرفت و مدال طلا را بر گردن آویخت.

طاهر جباری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بوکسور اهل نقده عصر دیروز در دیدار فینال وزن ۸۱ کیلوگرم با پیروزی مقابل حریف خوزستانی خود گردن آویز طلا را از آن خود کرد.

وی بیان کرد: علاوه بر او، سه بوکسور اهل آذربایجان غربی به نام های «ادریس عزیزیان، یاسر اکبرسلطانی و سیامک قربانی» به ترتیب در وزن‌های ۶۳، ۷۵ و ۹۱ کیلوگرم موفق به کسب سه مدال برنز شده بودند.

وی ادامه داد: شهرام جلالی، عباس فرشه، علی کریمی و محمد عزیزی دیگر بوکسورهای تیم منتخب استان در این مسابقات بودند که با شکست در دیدارهای مقدماتی از رسیدن به مراحل بالاتر بازماندند.

سرمربی تیم بوکس آذربایجان‌غربی گفت: قرار است با نظر سرمربی تیم ملی بوکس نفرات برتر این رقابت‌ها به اردوی جدید تیم ملی که از یکم آذر آغاز خواهد شد، دعوت شوند.

جباری افزود: حسین دانشور یکی از ملی‌پوشان جوان شهرستان نقده است که فروردین ماه امسال به مسابقات قهرمانی بزرگسالان ۲۰۱۹ آسیا - تایلند اعزام شد.

این رقابت‌ها از روز جمعه ۲۴ آبان ماه جاری با حضور ۱۸۰ بوکسور از ۳۰ استان (به اضافه توابع تهران، منطقه آزاد کیش و منطقه آزاد اروند) به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و بزرگداشت یاد و خاطره ۱۲ هزار شهید سرفراز آذربایجان‌غربی به مدت پنج روز در سالن سه هزار نفری شهیدان آهن‌دوست شهر ارومیه برگزار و با قهرمانی تیم لرستان پایان یافت.

محمد عزیزی و حسین دانشور ۲ ملی‌پوش جوان استان نیز به تازگی از اردوی تیم ملی کشور بازگشتند و در این دوره از مسابقات قهرمانی کشور حضور داشتند.

بوکس از جمله رشته‌های رزمی است که در آذربایجان‌غربی قدمتی بیش از ۵۰ ساله دارد و در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته و مورد استقبال جوانان استان قرار گرفته‌است.

بیش از یک‌هزار ورزشکار در رشته ورزشی بوکس در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا