بخش دوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)


مجله آنلاین موبنا – در مجموع، سگهای بزرگ جثه نسبت به سگهای کوچکتر هزینه خورد و خوراک و نگهداری بیشتری دارند. سگهای مو بلند هزینه پیرایش بیشتری دارند و سگهای نگهبان کم خرج‌ترند. در ادامه با یازده مورد دیگر از نژادهای گران‌قیمت و پرخرج سگها آشنا می‌شویم. چی‌واوا رده قیمتی: بین 600 تا 3600 دلار مشکلات رایج مربوط به سلامت: بیماری چشم و قلب،...

مجله آنلاین موبنا – در مجموع، سگهای بزرگ جثه نسبت به سگهای کوچکتر هزینه خورد و خوراک و نگهداری بیشتری دارند. سگهای مو بلند هزینه پیرایش بیشتری دارند و سگهای نگهبان کم خرج‌ترند.
در ادامه با یازده مورد دیگر از نژادهای گران‌قیمت و پرخرج سگها آشنا می‌شویم.

بخش دوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

رده قیمتی: بین 600 تا 3600 دلار
مشکلات رایج مربوط به سلامت: بیماری چشم و قلب، دررفتگی مفصل زانو
چی‌واوا کوچکترین نژاد سگهاست که کمتر از 3 کیلوگرم وزن دارد. هرچند ریشه و تبار نامشخصی دارد اما تصاویری از این نوع سگ در حکاکی‌های سنگی باستانی و حتی در معابد دیده شده است. دو گونه مو کوتاه و مو بلند از این نژاد وجود دارد ک هر دو نیاز به حمام منظم دارند. چی‌واوای مو بلند نیاز به شانه‌زنی و پیرایش مکرر دارد.

بخش دوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

رده قیمتی: بین 1000 تا 3600 دلار
مشکلات رایج مربوط به سلامت: بدقوارگی باسن و آرنج، بیماری چشم
خرج‌های اضافه: آموزش
ژرمن شپرد دومین گونه از محبوبترین سگها در ایالات متحده است که بین 22 تا 40 کیلوگرم وزن دارد. این سگها بسیار فعالند و عاشق چالشهای فکری و فیزیکی هستند.
ژرمن شپردها از نسل سگهای مزرعه‌ و سگهای گله در آلمان هستند که به واسطه افسانه‌های مربوط به دوران جنگ جهانی دوم در دنیا شناخته و معروف شدند. این نژاد به دلیل خلق‌وخو و هوش سرشار در ارتش و نیروی پلیس به کار گرفته می‌شود. پوشش ضخیم موهای این سگ در فصل موریزی نیاز به برس کشیدن دارد.

بخش دوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

رده قیمتی: بین 1500 تا 3750 دلار
مشکلات رایج مربوط به سلامت: بدقوارگی باسن، ناشنوایی یک طرفه
این نژاد که “ماستیف آرژانتینی” نیز نامیده می‌شود، از نسل سگهای منقرض شده “کوردوبا فایتینگ” است و بین 36 تا 45 کیلوگرم وزن دارد.
داگو آرژانتینو از نوع سگهای محافظ و باهوش است که مرتب نیاز به فعالیت بدنی دارد. علاوه بر سگ خانگی، می‌توان این نژاد را به عنوان سگ جستجو و نجات، سگ پلیس، سگ ارتش و سگ نگهبان نیز آموزش داد. موهای کوتاه این سگ به ندرت ریزش دارد.

بخش دوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

رده قیمتی: بین 2500 تا 4500 دلار
مشکلات رایج مربوط به سلامت: مشکل تنفسی ناشی از بینی کوتاه، بیماری دیسک یا ستون فقرات
فرنچ بولداگ اصالتا متعلق به شهر ناتینگهام انگلستان است که ابتدا در فرانسه و سپس در سراسر جهان پراکنده و مورد استقبال مردم قرار گرفت. این سگ کوچک کمتر از 12 کیلوگرم وزن دارد.
موهای کوتاه و نرم این سگ نیاز زیادی به پیرایش ندارد اما نیاز به تمیزکاری مرتب گوشها، چینهای پوست و مقعد دارند. سگهای بسیار بازیگوش با رفتار دوستانه هستند که حتی به عنوان سگ درمانگر نیز به کار گرفته می‌شوند.

بخش دوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

رده قیمتی: بین 2000 تا 5000 دلار
مشکلات رایج مربوط به سلامت: بدقوارگی باسن و آرنج، بیماری قلبی، حساسیت به غذا یا محیط
خرج‌های اضافه: آموزش فرمانبرداری زودهنگام
این نژاد با وزن بیش از 45 کیلوگرم، قدیمی‌ترین نژاد سگ فرانسوی است که به عنوان سگ نگهبان و آرام شناخته می‌شود.
موهای کوتاه این سگ نیاز چندانی به برس‌کشی ندارد اما همواره آبریزش دهان دارند. سگهای دوگ دو بوردو خیلی فعال نیستند و بسیار توجه طلبند.

بخش دوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

رده قیمتی: بین 3500 تا 5000 دلار
مشکلات رایج مربوط به سلامت: مشکل تنفسی، عفونت پوستی
بولداگ سگی آرام با اندازه متوسط و وزن بین 18 تا 22 کیلوگرم است که یکی از محبوبترین سگهای خانگی به شمار می‌رود. موهای کوتاه و نرم او نیاز آنچنانی به برس کشیدن ندارد اما برای جلوگیری از عفونت باید به تمیزی گوشها و چین‌های پوستی او به صورت مداوم رسیدگی شود.

بخش دوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

رده قیمتی: بین 2000 تا 5000 دلار
مشکلات رایج مربوط به سلامت: بدقوارگی باسن و آرنج، کم کاری تیروئید
خرج‌های اضافه: آموزش زودهنگام
تیبِتان ماستیف (ماستیف تبت) سگ نگهبان هیمالیایی و محافظ خانواده، اموال و دارایی‌های آنهاست. این سگ بسیار باهوش و قدرتمند است و بین 31 تا 65 کیلوگرم وزن دارد. در ماههای گرم سال به دلیل موریزی نیاز به برس‌کشی مداوم دارند.
این سگها برای فعالیت نیاز به محیط باز دارند و اگر شبها داخل خانه باشند با شنیدن صدای بیرون سروصدا می‌کنند. بسیار چابک و زیرک هستند و به محض احساس خطر، خود را به آنجا می‌رسانند.

بخش دوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

رده قیمتی: بین 800 تا 1500 دلار
مشکلات رایج مربوط به سلامت: بدقوارگی باسن و آرنج، بیماری چشم
خرج‌های اضافه: حیاط
این سگها در دهه 1950 برای پاسداری از مرزهای چک اسلواکی پرورش داده شده و برای زندگی در آب‌وهوای فوق‌العاده بد تربیت می‌شدند. سگهای بسیار مستقلی هستند و به همین دلیل بهتر است تنها افراد باتجربه در امر سگ‌داری این نژاد را خریداری کنند.
بسیار باهوش، پر انرژی و عاشق بازی‌های فکری و فیزیکی هستند. مسئله آموزش این سگها بسیار مهم بوده و با رویکردی متفاوت از دیگر نژادهای سگها انجام می‌شود. موهایشان آنها را در برابر آب‌وهوای سرد مقاوم می‌کند، دو بار در سال موریزی دارند و ناخنهایشان سریع می‌کند.
این نژاد حاصل آمیزش سگ ژرمن شپرد و گرگ کارپاتیَن است. در سال 1965 پرورش‌دهندگان سگها تصمیم گرفتند نژادی به مقاومت گرگها و با خلق‌وخوی سگها تولید کنند و سرانجام تلاش آنها در سال 1982 با تولید نژاد ول‌چاک به ثمر نشست.

بخش دوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

رده قیمتی: بین 1000 تا 2000 دلار
مشکلات رایج مربوط به سلامت: بدقوارگی باسن، بیماری قلبی، حساسیت پوست و مو
خرج‌های اضافه: آموزش
امریکن استفورد شایر سگی با خلق‌وخوی دوستانه و عاشق چالشهای فکری و فیزیکی است. موهای کوتاه این سگ نیاز به برس‌کشی هفتگی دارد. نیاز به بازی و فعالیت مکرر دارد و از فعالیت در نقش سگ نجات یا جستجو لذت می‌برد. بسیار قدرتمند است و نباید او را با سگهای دیگر تنها گذاشت. این سگها به عنوان سگهای جونده و حفر کننده زمین شناخته می‌شوند.
درباره اصالت و منشا این نژاد شک و تردیدهایی وجود دارد. از طرفی نژاد بولداگ به عنوان بخشی از تبار آنها شناخته می‌شود و از طرف دیگر اینکه کدام نژاد تریر بخش دیگر پس‌زمینه ژنتیکی آنها بوده، کاملا مشخص نیست.

بخش دوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

رده قیمتی: بین 500 تا 2000 دلار
مشکلات رایج مربوط به سلامت: بدقوارگی باسن، بیماری قلبی، دررفتگی مفصل زانو
دو گونه مودار و بی‌مو از این نژاد وجود دارد. مدل مودار آنها موهای کوتاهی روی بدن خود دارند و مدل بی‌مو فقط در قسمت ابروها و اطراف دهانش مو دارد. گرچه مدل بی‌موی این نژاد برای افراد حساس به موی حیوانات بسیار مناسب است اما از سوی دیگر نداشتن مو به سوختگی پوست آنها در آفتاب یا عدم مقاومت کافی آنها نسبت به هوای سرد می‌انجامد. رفتار دوستانه و محافظانه نسبت به صاحبان خود داشته و معمولا نیاز به فعالیت دارند. آموزش دادن آنها کار بسیار راحتی است و عاشق بازی هستند.

بخش دوم | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

رده قیمتی: بین 1500 تا 2500 دلار
مشکلات رایج مربوط به سلامت: بدقوارگی باسن و آرنج، اختلالات چشم، دررفتگی مفصل زانو
خرج‌های اضافه: حیاط با دیوارهای بلند
فرو هاند یک سگ قدبلند و لاغر است. موهای کوتاه او نیاز آنچنانی به پیرایش ندارد اما نسبت به گوشهای او باید توجه کافی داشت و ناخنهای او را باید همیشه کوتاه نگه داشت. این سگ نیاز به فعالیت بدنی در قالب پیاده‌روی و دوندگی روزانه دارد.
این سگها بسیار آموزش‌پذیر هستند اما برایشان تبعیت از دستورات و غلبه بر غرایز خیلی آسان نیست و نباید به رفتار آنها درحالیکه قلاده ندارند، اطمینان داشت، مگر اینکه در یک محیط کاملا بسته باشند. سگهای فرو هاند عاشق بازی‌اند و سگهای درمانگر خوبی هستند.
این سگها اصالتا مصری هستند و با توجه به نقش نگاره‌های معابد مصر، ظاهر آنها طی هزاران سال نسبت به قبل تغییری نکرده است.

بخش اول | از پرخرج‌ترین نژادهای سگ! (+تصاویر)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو