«انس حقانی» از زندان بگرام آزاد و به قطر فرستاده شد


«انس حقانی» از زندان بگرام آزاد و به قطر فرستاده شد

منابعی آگاه اعلام کردند که انس حقانی با دو عضو دیگر شبکه حقانی شب دوشنبه از زندان بگرام آزاد و به قطر فرستاده شده و در آنجا در بازداشت خانگی قرار خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، منابعی آگاه اعلام کردند که انس حقانی با دو عضو دیگر شبکه حقانی شب دوشنبه از زندان بگرام آزاد و به قطر فرستاده شده و در آنجا در بازداشت خانگی قرار خواهند داشت.

به نوشته طلوع نیوز، هر چند این 3 زندانی با 2 استاد آمریکایی مبادله شدند اما از چگونگی آزادی این افراد اطلاعی در دسترس نیست.

این در حالی است که غنی در تماس های تلفنی با «پومپئو» وزیر خارجه آمریکا و رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی آمریکا در مورد اقدامات لازم در مورد آزادسازی زندانیان حقانی رایزنی کرده و تاکید کرد که آتش بس و کاهش خشونت لازمه آغاز مذاکرات بین‌الافغانی است.

ریاست جمهوری در پیام های توییتری گفت که این گفتگو روز دوشنبه انجام شدند.

به گفتۀ ریاست جمهوری افغانستان، مقامات آمریکایی از تصمیمات غنی حمایت کرده و اعلام کردند که در صورت عدم حسن نیت از سوی طالبان با همکاری با دولت افغانستان ادامه خواهند داد.

طبق این گزارش، وزیر خارجه آمریکا و غنی همچنین توافق کردند که برای رسیدن به یک راه حل سیاسی آتش بس شرط لازم است.

ارگ تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا در این دیدار ضمن اعلام حمایت دائمی از افغانستان برای مبارزه با تروریسم در این کشور، از نیروهای امنیتی افغانستان برای از بین بردن پناهگاه داعش اعلام حمایت کردند.

/انتهای پیام/

«انس حقانی» از زندان بگرام آزاد و به قطر فرستاده شد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا