آمریکا یک نهاد خیریه افغانستانی را تحریم کرد


آمریکا یک نهاد خیریه افغانستانی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا یک نهاد خیریه افغانستانی به نام «سازمان رفاهی نجات اجتماعی» را به اتهام استفاده از پول‌های خیریه برای تسهیل انتقال پول و حمایت از فعالیت‌های شاخه داعش در افغانستان مورد...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا از اقدام این کشور برای تحریم چندین شرکت، شخص حقیقی و سازمان مستقر در ترکیه، سوریه و افغانستان به دلیل آنچه واشنگتن «حمایت مادی و لجستیکی» آنها از تروریست‌های داعش خوانده است، خبر داد.

طبق بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) دو عامل تدارکات داعش مستقر در ترکیه و چهار شرکت وابسته به داعش را که در سوریه، ترکیه و مناطق مختلف (حاشیه جنوبی) خلیج (فارس) و اروپا حمایت مالی و لجستیکی مهمی به داعش می‌دادند، به لیست تحریم‌ها اضافه کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین یک نهاد خیریه افغانستانی به نام «سازمان رفاهی نجات اجتماعی» را به اتهام استفاده از پول‌های خیریه برای تسهیل انتقال پول و حمایت از فعالیت‌های شاخه داعش در افغانستان مورد تحریم قرار داد و دو شخص اربشد این سازمان را هم تحریم کرد.

طبق بیانیه خزانه‌داری آمریکا، سه شرکت صرافی ساهول، صرافی آل سلطان و شرکت «تواصل» به انتقال پول به عوامل داعش متهم شده‌اند و دو برادر ترکیه‌ای به نام‌های «اسماعیل بایالتون» و «احمد بایالتون» اشخاص حقیقی هستند که در لیست تحریم‌ها قرار گرفتند.

به گفته این وزارتخانه، شرکت «ACL Ithalat Ihracat» که صاحب و مدیر آن اسماعیت بایالتون است هم در لیست سیاه تحریم‌های واشنگتن قرار گرفت.

آمریکا علاوه بر تحریم کردن «سازمان رفاهی نجات اجتماعی» افغانستان، «سید حبیب احمد خان» و «روح‌الله وکیل» اشخاص و مقام‌های ارشد این نهاد افغانستانی را تحریم کرد.

اعلام تحریم اشخاص و شرکت‌ها به بهانه داعش در حالی صورت گرفته که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در واکنش به کشته شدن سرکرده داعش گفته بود: «دوباره ابوبکر البغدادی تولید خواهد شد البته تحت اسم و شخص دیگری و چه‌بسا داعش دوباره به طور کامل تولید شود. ولی تفکر داعش و نحوه استفاده از آن همچنان به همان صورت باقی خواهد ماند و مدیر و صحنه‌گردان، خود آمریکاست».

از سوی دیگر، اخیرا یکی از از فرماندهان سازمان «الحشد الشعبی» خبر داد که واشنگتن در حال ایجاد اردوگاه‌هایی برای عناصر داعش در نزدیکی مرزهای بین سوریه و عراق است.

/انتهای پیام/

آمریکا یک نهاد خیریه افغانستانی را تحریم کرد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها