گروهی برای حمایت از حقوق زنان افغان در سازمان ملل ایجاد می‌شود


گروهی برای حمایت از حقوق زنان افغان در سازمان ملل ایجاد می‌شود

نمایندگی دائم افغانستان در سازمان ملل اعلام کرد که هدف آن پشتیبانی از نقش زنان در تمام عرصه‌ها در افغانستان است.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، نمایندگی دائم افغانستان در سازمان ملل متحد گروهی از دوستان زنان افغانستان را ایجاد کرده که رهبری آن را نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل برعهده دارد و نمایندگان زن و مقامات دیگر چندین کشور دیگر در سازمان ملل متحد نیز اعضای آن هستند.

بر اساس اعلام نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد، این گروه برای برجسته سازی، محافظت و گسترش حقوق و دستاوردهای زنان افغان و نیز نقشی را که زنان می‌توانند در جامعه، حکومت و تلاش‌های صلح انجام دهند، تلاش خواهد کرد.

به نوشته این گزارش، هرچند زنان افغان در زمان طالبان سرکوب و به‌حاشیه رانده شده بودند اما اکنون آنان به عنوان عوامل محرک و نیرومند تغییر در مبدل کردن افغانستان به یک کشور امن‌تر، مرفه‌تر و متکی به اعتماد به نفس ظهور کرده‌اند.

به نوشته طلوع نیوز، بر این اساس، حفظ و تقویت دستاوردهای کنونی زنان افغان در محور توجه مردم و حکومت افغانستان و نیز سازمان ملل متحد و جامعه جهانی قرار دارد.

/انتهای پیام/

گروهی برای حمایت از حقوق زنان افغان در سازمان ملل ایجاد می‌شود
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا