نبیل: سفارت‌خانه‌های خارجی به‌دنبال ایجاد بحران در افغانستان هستند


نبیل: سفارت‌خانه‌های خارجی به‌دنبال ایجاد بحران در افغانستان هستند

یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان گفت: اگر مردم بفهمند موسسات و سفارت‌خانه‌های خارجی یک بار دیگر در امور داخلی افغانستان دخالت کرده، با عکس‌العمل تند مردم مواجه خواهند...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «رحمت‌الله نبیل» یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان گفت: اگر مردم بفهمند موسسات و سفارت‌خانه‌های خارجی یک بار دیگر در امور داخلی افغانستان دخالت کرده، با عکس‌العمل تند مردم مواجه خواهند شد.

رییس تیم انتخاباتی امنیت و عدالت افغانستان در نشست خبری در کابل افزود: شما برای حل بحران در افغانستان نیستید، بلکه برای ایجاد بحران حضور دارید و اگر افغان‌ها بفهمند که کسی می‌خواهد برای آنها بحران ایجاد کند، عکس‌العمل شدیدی به آن نشان خواهند داد.

نبیل ادامه داد: من خطاب به آنان می‌گویم؛ مردم خواهد فهمید، شما نمی‌خواهید افغانستان دارای یک نظام قوی باشد و از مزدوری خارج شود.

وی اظهار داشت: در دو نشستی که اعضای تیم‌های انتخاباتی با کمیسیون انتخابات داشته، هیچ گونه قناعتی حاصل نشده و تلاش بر این بوده که تقلب توجیه شود.

نبیل خاطرنشان کرد: بحث ما قانونی است و با هیچ کس اختلاف شخصی نداریم. متاسفانه به هیچ یک از خواست‌های مشروع ما از سوی کمیسیون انتخابات پاسخ داده نشد.

رئیس تیم عدالت و امنیت افغانستان عنوان کرد: ما اسنادی داریم که درملوگ نشان داده است یک روز قبل از انتخابات 23 هزار رای و بیش از 60 هزار رای خارج از وقت به صورت غیرقانونی ثبت شده است.

وی در ادامه افزود: یک تیم از تمام راه‌های مشروع و غیرمشروع استفاده کرد، تا رای بدست بیاورند، اما مردم با هوشیاری به آنان رای ندادند، حالا همین تیم می‌خواهد کمیسیون را با یک مشکل مواجه سازد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان همچنین کمیسیون انتخابات را متهم کرد که خلاف قانون، دستورالعمل‌ها و لوایح انتخاباتی گام برداشته و در صدد توجیه تقلب است.

نبیل بیان کرد: کمیسیون در قبال مردم افغانستان و دموکراسی مسئولیت دارد و باید به سرنوشت تمام ملت فکر کند و اجازه ندهد ما به سوی یک بحران دیگر برویم. هر چند کشور ما همین حالا با بحران‌های مختلفی از جمله بحران امنیتی و اقتصادی مواجه است.

/انتهای پیام/

نبیل: سفارت‌خانه‌های خارجی به‌دنبال ایجاد بحران در افغانستان هستند
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا